Historicky cenná budova vlakového Hlavního nádraží v Brně byla postavena v r. 1850. Secesní podobu získala při přestavbě v letech 1902–1905. Při náletu v roce 1944 ztratila pravou hodinovou věž. Ve 21. stol. prochází rekonstrukcí.
Hlavní obrázek místa
Nádraží od SV.
© Pavel Semple 10/2019
Graficke pismenko Historicky cenná budova vlakového Hlavního nádraží v Brně byla postavena v roce 1850. Když byla v letech 1838–39 do Brna přivedena první železniční trať, která město spojila přes Břeclav s hlavním městem monarchie Vídní, koleje končily v prostoru dnešního VI. nástupiště. První, skromná nádražní budova byla tehdy orientovaná kolmo ke kolejím. První lokomotiva přijela v rámci zkušebního provozu 11. listopadu 1838. V letech 1845 až 1848 byla do Brna přivedena trať z České Třebové, která byla propojena s břeclavskou dráhou. Přitom byla zbořena stará výpravní budova severní dráhy a v roce 1850 bylo vybudováno nové společné nádraží ...
Milan Caha (zdroj: různé zdroje na internetu), 5.6. 2010

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    KOMPASS 1:50 000 (Geodézie ČS)

    Ukončená edice turistických map KOMPASS, 1:50 000, v roce 2006, Geodézie ČS.

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:50 000, Kartografie

    Nová edice přehledných turistických map 1:50 000 z Kartografie Praha.
    technická památka
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Jihomoravský kraj
     Brno-město  (BM)
    Brno