Most na trati Turnov - Kralupy nad Vlt. z ocelových příhradových konstrukcí na kamenných pilířích v korytě a opěrách na březích. V provozu od r. 1865, 28. 7. 1866 vyhozen do povětří, aby bylo zabráněno dopravě pruských vojenských transportů. Dnešní konstrukce pochází z počátku 90. let 20. století.
Hlavní obrázek místa
Most od jihu
© Ivan Grisa 01/2011

Železniční most přes Labe v Neratovicích

Graficke pismenko Při stavbě hlavní trati Turnovsko-kralupsko-pražské dráhy, která vedla z Turnova do Kralup nad Vltavou, tvořily největší přírodní překážku toky Labe a Vltavy. První z obou řek trať překročila mezi Mlékojedy a Neratovicemi, tehdy malými obcemi. O jejich nevelkém významu svědčí i to, že v nich původně vůbec neexistovaly stanice či zastávky, nejbližší stanice pojmenovaná po značně vzdáleném Obříství se nacházela u křížení trati se silnicí Praha - Mělník (dnes I/9, budova nádraží dosud stojí západně od přejezdu). Trať byla předána do provozu 16. 10. 1865. Její hlavní úlohou bylo napojení liberecké průmyslové aglomerace na zdroje kamenného uhlí. Samotný ...
Ivan Grisa, dle Jaroslav Dvořák: Neratovická diverzní akce, in Bellum 1866, ročník II. (IV.), č. 8, 1993, str. 256–269, 27.2. 2011

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Středočeský kraj
     Mělník  (ME)
    Neratovice
    Načítám seznam míst