
Most převádí přes Labe silnici I/9 Praha - Mělník - Jestřebí - Rumburk. Parkování je možné u restaurace Na Štěpáně, která nabízí kvalitní, ale cenově poněkud nadstandardní služby. Po pravém břehu Labe je možno k procházce využít bývalou potahovou stezku (lze po ní dojít do Neratovic či Mělníka). Na levém předmostí zastavují příměstské autobusy (relativně často i ve volných dnech).
Most leží převážně na katastru Klů, i když "za svůj" ho bere především obec Obříství. Katastrální hranice totiž vede osou starého koryta Labe, které leželo jižněji.
Při pěším pohybu po silnici I/9 je třeba dbát velké opatrnosti vzhledem k vysoké rychlosti jízdy většiny řidičů. Na Štěpánském i dalších navazujících inundačních mostech na pravém břehu chodce chrání svodidla, mimo mosty je však vystaven atakům projíždějících vozidel.
Přechod přes řeku střežila nedaleká tvrz Libiš (viz heslo). Existence přívozu v těchto místech má dokládat i pověst o konfliktu svatého Vojtěcha s pohanskými převozníky, který připomíná balvan uprostřed kaple v nedalekém hájku. Přívoz byl důvodem ke vzniku dodnes slavné restaurace Na Štěpáně, která vznikla jako formanská krčma. Ani stavba císařské silnice z Prahy do Mělníka, která nahradila původní cestu, nevedla k náhradě přívozu mostem. Dřevěné mostní objekty překračovaly jen koryta stok a potoků na pravém (kelském) břehu Labe. Až regulace řeky, prováděná počátkem 20. století (viz též heslo zdymadlo Obříství), umožnila stavbu pevného spojení obou břehů. V letech 1910–12 byl postaven ocelový most, který je pozoruhodný použitým uspořádáním nosníků a způsobem založení labského pilíře. Ing. Karel Šimek, pozdější profesor VUT Brno, navrhl most, nesený konsolovými trojpásovými nosníky. Jediný pilíř, umístěný ve středu mostu a vyvrcholený branou s cimbuřím, dává mostu vzezření, podobné klasickým "řetězákům", se kterými však nemá konstrukčně žádnou souvislost. Obdobná konstrukce byla v celé monarchii použita kromě Obříství údajně jen na mostě přes Tisu u Tokaje. Most má prvenství i v užití železobetonového kesonu pro založení středního pilíře místo do té doby užívaných komor ocelových. Keson měl rozměry 14,28 x 4,80 m a byl zapuštěn 8,85 m pod normální hladinu vody. Výrobu ocelové konstrukce provedla Pražská mostárna (součást První českomoravské továrny na stroje), stavební část zajistila firma Müller a Kapsa, jejíž spolumajitel Ing. Vojtěch Kapsa byl průkopníkem betonových kesonů v Čechách. Most byl postaven v souladu s dobovými nepříliš vysokými zátěžemi silnic. Vozovka měla šířku jen necelých 5 m, chodníky vedly uvnitř konstrukce. Tyto parametry přestaly postačovat. Proto v letech 1957–58 proběhla první velká oprava mostu, při které byly chodníky (každý o šířce 1,2 m) vyneseny na konsolové nosníky vně konstrukce a vozovka se tak rozšířila na 6,6 m. Další oprava mostu se uskutečnila roku 1998, zatím poslední po velké povodni v srpnu 2002. Od roku 2003 tak ocelovou konstrukci mostu chrání před korozí metalizace a nový nátěr, obnovena byla vozovka, vyměněny mostní uzávěry, sanována byla celá spodní stavba (pilíř, opěry, odvodnění). Celková délka mostu činí 95,55 m (dvě stejně dlouhá pole), výška pilíře nad vozovkou 13 m..