Šlapka je záhadné místo udávané na mapě KČT jako zřícenina hradu, ale v literatuře o ní není ani zmínky. Zanikla po roce 1945.
Hlavní obrázek místa
Šlapka
Vytesané výklenky a komín skalní světničky
© Internetman 04/2004
Šlapka je místo trochu záhadné. Na mapě KČT je uvedena pod značkou zříceniny hradu, ale v literatuře, která se hradům věnuje o ni není ani zmínky. Možná je to dáno odlehlostí tohoto místa, možná odborníci Šlapku za hrad nepovažují. Najít Šlapku v lesích bývalého vojenského prostoru Ralsko není snadné. Nejjednodušší je to asi ze vsi Mukařova - vydáte se od kostela cestou kolem kravína a pořád rovně polem a lesem až k plotu obory. Ten přejdete po schůdkách a vydáte se podél něj vpravo. Asi po 1 km přijdete do údolí a tím se vydáte a po zhruba dalším 1 km příjdete na rozcestí. Zde odbočíte vlevo a po několika krocích narazíte na zříceninu velkého domu - a od ní na skále vpravo stávala Šlapka. Na skále se nezachovalo nic, ale v jejím ...
Internetman, 15.4. 2004

historie

Šlapka, z německého Schlapken, je panská hájovna (Valdštejnové), zanikla po roce 1945. Kopec nad ní se jmenuje Žlábek, což je další verze převodu tohoto jména do češtiny.
    Petr Randus, 15.7. 2006

Tutistické mapy

Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

Shocart turistické 1:50 000

Turistické mapy Shocart 1:50 000.