Baťův kanál

Veselí nad Moravou
Baťův kanál byl vybudován v l. 1935–1938 jako nová dopravní trasa spojující Otrokovice (býv. Baťov) a Rohatec. Je dlouhý 50 km, celkem je na něm 14 plavebních komor a výškový rozdíl je 18 m. Zčásti vede korytem řeky Moravy. Nákladní lodě byly taženy motorovými remorkéry, koňskými potahy či traktory.
Hlavní obrázek místa
Baťův kanál
© Stanislav Brebera 08/2004

Dnes slouží Baťův kanál jako turistická vodní cesta. Ve Veselí nad Moravou se nachází přístaviště s informačním centrem. Na dalších místech (Vnorovy, Strážnice aj.) vzniká řada aktivit pro rozvoj cestovního ruchu. Návštěvníci mohou využít výletní lodě k vyhlídkovým plavbám. K dispozici je loď pro 60 osob, kajaky, rafty, veslice.
Pravidelná nedělní plavba od 14 hodin z přístaviště ve Veselí nad Moravou. Po malé instruktáži mohou zájemci vyrazit na malém motorovém člunu sami. K pěším výletům v okolí se nabízejí naučné stezky, které přibližují návštěvníkům
zdejší přírodní a kulturní zajímavosti. Další atrakcí jsou vinné sklepy, vinotéky, historický pivovar, kulturní a technické památky v okolí. Návštěvníci mohou využít nabídky půjčovny jízdních kol
www.batacanal.cz, 3.8. 2004

    turistické

    Unikátní stavebně-technická památka, nyní hojně využívaná jako turistická atrakce. Táhne se od Otrokovic až téměř k Hodonínu částečně po řece Moravě, částečně v samostatném kanále souběžně s řekou. Nejzajímavějším je dolní úsek mezi Veselím nad Moravou přes Strážnici do Petrova. Na trase cca 12 km je 6 plavebních komor s unikátním křížením kanálu s řekou Moravou u Vnorov a s říčkou

    nero, 20.10. 2004

    historie

    Baťův kanál byl budován v letech 1935 - 1938 a s celkovou délkou 50 km spojuje Otrokovice (tehdy Baťov) s Rohatcem. Zčásti vede korytem řeky Moravy a z toho důvodu jsou v místech křížení se s řekou plavební komory. Celkem se čtrnácti komorami překonávají lodě výškový rozdíl 18 m. U komor se nacházely obytné domky, kde bydleli správci komor. Plavba nákladních lodí probíhala díky tažným motorovým

    www.batacanal.cz, 3.8. 2004
    Historie Baťova kanálu
    Výstavba této jedinečné vodní cesty probíhala v letech 1935-38 a jejím cílem bylo jednak zajistit vodu pro závlahy v celé oblasti Moravského Slovácka a jednak sloužila pro dopravu lignitu pro Baťovy závody z překladiště v Rohatci až do přístavu v Otrokovicích. Čluny o nosnosti 150 tun byly z otrokovického přístavu taženy po řece Moravě remorkérem do komory ve Spytihněvi a dále pak umělým kanálem koňskými

    nero, 20.10. 2004


    Vložit do oblíbených
    Jihomoravský kraj,  Hodonín  (HO),

    Místa v okolí

    Kontaktní informace
    Informační centrum Baťova kanálu
    Zámecká 2
    698 01 Veselí nad Moravou
    Tel: +420 518 325 330
    URL: http://www.batacanal.cz
    E-mail: abk@batacanal.cz
    Základní informace místa
    ID místa: 2493
    Typ místa: technická památka
    Stav místa: zachovalý
    Přístupnost: volně přístupno
    Odkaz: https://www.hrady.cz/index.php?OID=2493
    Uveřejněno: 20.10.2004
    Pokud se Vám vložené informace nelíbí nebo jste nalezli chybu, je možné ji opravit.
    Upravit, vložit informace

    Články

    Mikulovská středověká rozhledna a zatopený vápencový lom – dvě úžasné scenérie, které stojí za vidění

    Cestování

    Moje podzimní toulky jihem Moravy se pomalu blíží do finále. Po návštěvě Valtic a lednického Minaretu se dnes vydáme na dvě trošku méně známé lokality. Jednomu se říká Kozí hrádek a druhému Janičův vrch. Obě místa od sebe dělí zhruba dva kilometry pěší chůze.

    Škoda na autě? Její náhradu vyřeší pojištění

    Reklamní sdělení

    Měli jste bouračku a máte poškozené auto? Opravy nebudou laciné, škody na autě se mohou vyšplhat až do stovek tisíc korun. Pokud máte správné pojištění, pojišťovna vám vyplatí pojistné plnění.

    Trápily naše předky kilogramy navíc nebo jde o novodobý fenomén?

    Zajímavosti

    Vánoce utekly jako voda, dárky jsou rozdány, zásoby jídla pomalu mizí a jediné, co nám přibylo, bude nejspíš nějaký ten kilogram hmotnosti navíc. Celý rok se snažíme držet linii a pak stačí pár dní a naše snažení je pryč.

    Putování starými českými vánocemi aneb co jste o nejkrásnějších svátcích roku možná vůbec netušili….

    Hrady a zámky

    Adventní a vánoční čas býval již od nepaměti spojen s řadou rituálů, pověr a tradic starých jako lidstvo samo. Po mnohá staletí se udržovaly především na venkově. Původní pohanské rituály se časem promísily s křesťanskými vlivy a do dnešních dnů nám tu zanechaly řadu krásných vánočních zvyků.

    Jak to vypadalo v městské kuchyni v dobách středověku a proč mívali černé kuchyně, když my máme bílé?

    Hrady a zámky

    Napadlo vás někdy, jak asi vypadala kuchyně za dob středověku? Byla to samostatná místnost jako dnes? V čem se vařilo, v čem se peklo? Jak uchovávali zásoby, existovaly spíže? A co tehdejší kuchyňské vybavení?

    Minaret Lednice nabízí úžasný pohled do krajiny z ptačí perspektivy

    Hrady a zámky

    Lednický minaret je asi zbytečné dlouze představovat. Každý rok k němu zavítá na 100 000 návštěvníků a ani my jsme nebyli výjimkou. Je to naprosto unikátní stavba, jediná svého druhu v naší vlasti a zároveň jde o nejvyšší minaret v neislámských zemích.

    reklama