
Kostel stojí v jižní části města, na výšině nad náměstím. Přímo kolem něj vede silnice I/27 (Plzeň - Klatovy), parkování u kostela a na blízkém náměstí. Železniční stanice na trati Plzeň - Železná Ruda asi 600 m severozápadně.
Postupně se jako provádějící stavitelé vystřídali František Ignác Preé (1751–56), za něhož byly postaveny zdi do výše asi 5 m a zbořena polovina starého kostela. Po přerušení kvůli sedmileté válce pokračoval ve stavbě Anselmo Lurago (1763–65) a po něm Anton Haffenecker, který ji přivedl k vysvěcení roku 1775. Úplnému dokončení zabránilo zrušení přeštického benediktýnského proboštství. To se projevilo především provisorními stanovými střechami věží, obnovenými roku 1855. Starý kostel byl zcela zbořen po roce 1775. Roku 1892 kostel vyhořel, dostal nové krovy a v letech 1897–98 byl dle projektu Friedricha Ohmanna upraven presbytář. V letech 1926–28 byly opraveny střechy, v letech 1932–34 vnější omítky a vystavěno nové schodiště směrem k městu. Velká oprava kostela začala roku 1991, o čtyři léta později byly vztyčeny nové cibulové báně podle projektu architekta Tomáše Šantavého. Věže tak dosáhly výšky 52 m..