Moje místa 0

Baťův kanál

Veselí nad Moravou
Baťův kanál byl vybudován v l. 1935–1938 jako nová dopravní trasa spojující Otrokovice (býv. Baťov) a Rohatec. Je dlouhý 50 km, celkem je na něm 14 plavebních komor a výškový rozdíl je 18 m. Zčásti vede korytem řeky Moravy. Nákladní lodě byly taženy motorovými remorkéry, koňskými potahy či traktory.
Hlavní obrázek místa
Baťův kanál
© Stanislav Brebera 08/2004
Graficke pismenko Dnes slouží Baťův kanál jako turistická vodní cesta. Ve Veselí nad Moravou se nachází přístaviště s informačním centrem. Na dalších místech (Vnorovy, Strážnice aj.) vzniká řada aktivit pro rozvoj cestovního ruchu. Návštěvníci mohou využít výletní lodě k vyhlídkovým plavbám. K dispozici je loď pro 60 osob, kajaky, rafty, veslice.
Pravidelná nedělní plavba od 14 hodin z přístaviště ve Veselí nad Moravou. Po malé instruktáži mohou zájemci vyrazit na malém motorovém člunu sami. K pěším výletům v okolí se nabízejí naučné stezky, které přibližují návštěvníkům
zdejší přírodní a kulturní zajímavosti. Další atrakcí jsou vinné sklepy, vinotéky, historický pivovar, kulturní a technické památky v okolí. Návštěvníci mohou využít nabídky půjčovny jízdních kol
www.batacanal.cz, 3.8. 2004

    turistické

    Unikátní stavebně-technická památka, nyní hojně využívaná jako turistická atrakce. Táhne se od Otrokovic až téměř k Hodonínu částečně po řece Moravě, částečně v samostatném kanále souběžně s řekou. Nejzajímavějším je dolní úsek mezi Veselím nad Moravou přes Strážnici do Petrova. Na trase cca 12 km je 6 plavebních komor s unikátním křížením kanálu s řekou Moravou u Vnorov a s říčkou Veličkou u Strážnice. Plavba po kanále umožňuje poznat

    nero, 20.10. 2004

    historie

    Baťův kanál byl budován v letech 1935 - 1938 a s celkovou délkou 50 km spojuje Otrokovice (tehdy Baťov) s Rohatcem. Zčásti vede korytem řeky Moravy a z toho důvodu jsou v místech křížení se s řekou plavební komory. Celkem se čtrnácti komorami překonávají lodě výškový rozdíl 18 m. U komor se nacházely obytné domky, kde bydleli správci komor. Plavba nákladních lodí probíhala díky tažným motorovým remorkérům (úseky na řece Moravě) nebo za tahu

    www.batacanal.cz, 3.8. 2004
    Historie Baťova kanálu
    Výstavba této jedinečné vodní cesty probíhala v letech 1935-38 a jejím cílem bylo jednak zajistit vodu pro závlahy v celé oblasti Moravského Slovácka a jednak sloužila pro dopravu lignitu pro Baťovy závody z překladiště v Rohatci až do přístavu v Otrokovicích. Čluny o nosnosti 150 tun byly z otrokovického přístavu taženy po řece Moravě remorkérem do komory ve Spytihněvi a dále pak umělým kanálem koňskými potahy (později traktory). Pod každým z

    nero, 20.10. 2004

    Kontaktní informace
    Informační centrum Baťova kanálu
    Zámecká 2
    698 01 Veselí nad Moravou
    Tel: +420 518 325 330
    URL: http://www.batacanal.cz
    E-mail: abk@batacanal.cz
    Základní informace místa
    ID místa: 2493
    Typ místa: technická památka
    Stav místa: zachovalý
    Přístupnost: volně přístupno
    Odkaz: http://www.hrady.cz/?2493
    Uveřejněno: 20.10.2004
    Geolokace místa
    WGS84   N 48° 57' 18.57"
    E 17° 22' 23.61"
    Země: Česká republika
    Kraj: Jihomoravský kraj
    Okres:  Hodonín  (HO)
    Facebook TwitThis Google MySpace Live Digg

    Upravit informace
    © Copyright 1995-2019 Hrady.cz (Jiří Čížek), ISSN 1803-0076
    , RSS, Vaše oblíbená místa,
    Zavřít reklamu