Smíšená konstrukce železničního mostu přes Labe, Ploučnici (příhradové konstrukce na kamenných pilířích) a přilehlé inundační území (kamenné obloukové klenby). Most postaven r. 1867, konstrukce nad Ploučnicí vyměněna r. 2006, konstrukce nad Labem r. 1895, 1976, poslední výměna je v plánu na r. 2013.
Hlavní obrázek místa
© Rodochrozit, 03/2013
Železniční most stojí mezi oběma silničními děčínskými mosty. Na děčínské straně je přístupný stezkou, vedenou po Tyršově nábřeží (dolní) na místě někdejší přístavní vlečky. Na podmokelskou stranu lze dojít od hlavního nádraží kolem musea železniční sdělovací a zabezpečovací techniky v bývalém stavědle.
Ivan Grisa, 28.6. 2008

    historie

    Železniční most bývalé České severní dráhy v Děčíně
    Most byl postaven roku 1867 spolu s tratí Podmokly (dnes Děčín hlavní nádraží) - Benešov nad Ploučnicí - Rumburk jako smíšená konstrukce: části nad inundačními oblastmi tvoří kamenné obloukové klenby, části nad oběma řekami tvoří tři pole příhradové ocelové konstrukce na kamenných pilířích. Původní konstrukci nad Labem nahradila nová roku 1895, roku 1976 pak vojenské provizorium, jehož výměna za novou konstrukce se připravuje. Přemostění

    Ivan Grisa, 28.6. 2008

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    most
    zachovalý
    nepřístupno
    Česká republika
    Ústecký kraj
     Děčín  (DC)
    Děčín