Smíšená konstrukce železničního mostu přes Labe, Ploučnici (příhradové konstrukce na kamenných pilířích) a přilehlé inundační území (kamenné obloukové klenby). Most postaven r. 1867, konstrukce nad Ploučnicí vyměněna r. 2006, konstrukce nad Labem r. 1895, 1976, poslední výměna je v plánu na r. 2013.
Hlavní obrázek místa
© Rodochrozit, 03/2013
Železniční most stojí mezi oběma silničními děčínskými mosty. Na děčínské straně je přístupný stezkou, vedenou po Tyršově nábřeží (dolní) na místě někdejší přístavní vlečky. Na podmokelskou stranu lze dojít od hlavního nádraží kolem musea železniční sdělovací a zabezpečovací techniky v bývalém stavědle.
Ivan Grisa, 28.6. 2008

    historie

    Železniční most bývalé České severní dráhy v Děčíně
    Most byl postaven roku 1867 spolu s tratí Podmokly (dnes Děčín hlavní nádraží) - Benešov nad Ploučnicí - Rumburk jako smíšená konstrukce: části nad inundačními oblastmi tvoří kamenné obloukové klenby, části nad oběma řekami tvoří tři pole příhradové ocelové konstrukce na kamenných pilířích. Původní konstrukci nad Labem nahradila nová roku 1895, roku 1976 pak vojenské provizorium, jehož výměna za novou konstrukce se připravuje. Přemostění

    Ivan Grisa, 28.6. 2008
    Základní informace místa
    ID místa: 6422
    Typ místa: most
    Stav místa: zachovalý
    Přístupnost: nepřístupno
    Odkaz: http://www.hrady.cz/?6422
    Uveřejněno: 23.7.2008
    Geolokace místa
    WGS84   N 50° 46' 35.20"
    E 14° 12' 20.15"
    Země: Česká republika
    Kraj: Ústecký kraj
    Okres:  Děčín  (DC)
    Obec: Děčín
    Facebook TwitThis Google MySpace Live Digg

    Upravit informace
    Zavřít reklamu