Soustava lokálních tratí ve východním předhůří Doupovských hor, v současné době se silně omezeným provozem. Postupně vznikly úseky Kaštice - Krásný Dvůr, Krásný Dvůr - Radonice, Radonice - Doupov a Prunéřov - Vilémov u Kadaně.
Hlavní obrázek místa
© Jiří Čížek 02/2012
Graficke pismenko Východisky pro jízdu po tratích Doupovské dráhy jsou především nádraží v Kadani a Podbořanech. K oběma lze dojet po silnicích II. třídy, u obou lze parkovat. Z vlaků lze přestupovat v Kadani-Prunéřově a opět v Podbořanech.
Jednotlivé zastávky nabízejí řadu atraktivních cílů: románsko-gotický kostelík v Želině a zdejší přírodní reservaci, přístup k Nechranické přehradě v Polákách se zajímavým zámkem, zříceninu zámku v Pětipsech, zámky a kostely ve Vilémově, Radonicích a Vintířově (cca 1 km od zastávky Radonice u Kadaně), městečko Mašťov (5 km po modré značce z Radonic), zámek a park v Krásném Dvoře a mnoho dalších objektů ve vsích do vzdálenosti 5 km od trati.
Vzhledem k nasazovaným vozidlům (samostatné motorové vozy) je nutno informovat se o možnosti přepravy jízdních kol.
Ivan Grisa, 21.7. 2008

    historie

    Na základě současného názvu zajišťovatele železničního provozu byly do jednoho celku zahrnuty traťové úseky, které pro obsluhu východního předhůří Doupovských hor vznikaly postupně na přelomu 19. a 20. století. Přehled dat jejich uvádění do provozu podle podle dnešních názvů obcí a měst: Kaštice - Krásný Dvůr 18. 8. 1881, Krásný Dvůr - Radonice u Kadaně 1. 1. 1884, Radonice u Kadaně - Doupov 10. 11. 1902, Prunéřov - Vilémov u Kadaně 1. 8.

    Ivan Grisa, 21.7. 2008

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    technická památka
    chátrající
    volně přístupno
    Česká republika
    Ústecký kraj
     Chomutov  (CV)