
Společnost Plzeňsko-březenské dráhy vznikla pro propojení Plzně se severočeskou hnědouhelnou pánví. Výstavba trati Plzeň - Březno se uskutečňovala v době krachu na vídeňské burse, k tomu ji navíc poškodily katastrofální povodně na Střele, kolem níž vede. Tyto důvody spolu s nevhodným trasováním po nestabilních svazích nad Ohří vedly k finančnímu zhroucení společnosti, kterou nakonec musel po několika letech převzít stát. To již byl provoz na úseku Žabokliky - Březno zastaven, vlaky od té doby jezdí pouze přes Žatec. Ohři trať překračovala na jižním okraji Nechranic. Na obou březích byly zřízeny vysoké náspy, zakončené mohutnými opěrami. V polovině vzdálenosti mezi nimi byl u pravého břehu Ohře zřízen pilíř, vzhledem k použití konstrukce s vrchní mostovkou podstatně nižší. Po ukončení provozu byla železná konstrukce demontována, zděné části a násep byly ponechány osudu.