
Železniční trať Brno–Havlíčkův Brod byla zprovozněna jako novostavba v roce 1953, kdy nahradila tři místní dráhy z přelomu 19. a 20. století. Dne 30. listopadu 1953 následovala týdenní výluka, kdy byla napojována nová trať, jež byla zprovozněna 6. prosince téhož roku. Jedním z nově vystavěných viaduktů je právě viadukt u obce Sázava, překlenující řeku Sázavu. Kamenný a železobetonový viadukt je dlouhý 200 m, s nejvyšší výškou na řekou 36 m. Most má 10 pilířů s devíti klenbami 16 m širokými. Každý pilíř má 6 m dolní šíře a nahoře je široký 4 m. Stavba nové železniční trati trvala s malými přestávkami téměř 10 roků. Prvně projel vlak novou tratí 6. prosince 1953. Oficiálně byl provoz zahájen 23. prosince 1953. Na tělese staré železniční tratě vznikla jedna z nejkrásnějších inline tras na území republiky, která vede mezi železničními stanicemi Přibyslav a Sázava. Inline stezka má délku 9,3 km. Otevřená byla v roce 2011. Na… číst dále