
Stříbrné Hory najdeme 10 km východně od Havlíčkova Brodu a 21 km západně od Žďáru nad Sázavou. Obcí prochází silnice I/19 spojující Havlíčkův Brod se Žďárem nad Sázavou. Okolo obce vede železniční trať č. 250, která spojuje Kolín přes Havlíčkův Brod s Brnem. Kamenný most najdeme asi 500 m jižně od centra Stříbrných Hor.
Ve spárovaném zdivu jsou sporadicky patrné i cihly. Části plochy zaklenutí u paty oblouku jsou nahrubo nahozeny omítkou. Půdorys mostu se lomeně rozevírá z obou vjezdových stran. Na jižní straně je východní okraj mostu prodloužen o úsek zalomený v opačném smyslu. V těchto místech zalomení se k tělesu mostu dole na levém břehu Borovského potoka připojuje zpevňovací kamenné zdivo tarasu krytého betonovou mazaninou. V bokorysu tvoří korunu zdiva mostu nevýrazné nízké zábradlí plynule opisující křivku nájezdů na mostní oblouk a relativně rovný úsek vozovky ve středové části mostu. Rozpětí mostu je 540 cm, výška nad hladinou potoka 170 cm a jeho šířka je 450 cm. Kamenná zeď zábradlí mostu vystupuje na západním okraji jen asi 5-15 cm nad povrch vozovky. Zdivo severovýchodního vjezdového zalomení je narušeno částečným rozvalením. Profil mostní vozovky pokryté drnem je konkávní ve smyslu kdysi vyježděných kolejí. O kvalitě provedené práce středověkých stavebníků svědčí to, že ještě v roce 1981, kdy bylo stáří mostu již úctyhodných 400 - 500 let, jej přejel řidič s plně naloženou Tatrou 138 a most nebyl nijak poškozen. Most je památkově chráněn od roku 1963.
Pochází pravděpodobně z přelomu 14. a 15. století. Jde o jednoobloukový most vyskládaný z lomového kamene. Jedná se o technickou památku pozdně středověkého mostu dokládající starou středověkou komunikaci. Opravován byl roku 1987 a následně roku 2014. Od postavení nedalekého nového mostu je nepoužívaný.