železniční most

Hrob - Mlýny
Ocelový most převádí trať Praha - Moldava v Krušných horách přes údolí Bouřlivce. Postaven byl roku 1883, dodnes se zachovala původní konstrukce. Strmé svahy pod opěrami zpevňuje kamenný zához.
Hlavní obrázek místa
Most z trosek textilní továrny v údolí Bouřlivce
© Ivan Grisa 07/2010
Graficke pismenko Most dominuje východní části města Hrobu, zvané Mlýny. Příjezd autem po silnici I/27 od Dubí či Litvínova, resp. po silnicích II. třídy od Teplic, parkovat je možné přímo pod mostem u trosek někdejší textilní továrny. Nejbližší autobusová zastávka Hrob, Mlýny (linky z Teplic a Oseka) se nachází asi 100 m pod mostem, nejbližší železniční stanice Hrob asi 500 m západně (cesta po kolejích je samozřejmě nelegální, ale možná). Vstup na samotný most je pochopitelně zakázán!
Ivan Grisa, 27.7. 2010

    historie

    Železniční most nad údolím Bouřlivce v Hrobu - Mlýnech
    Společnost Pražsko-duchcovské dráhy se kromě stavby své kmenové trati ze smíchovského nádraží přes Rudnou, Podlešín, Slaný, Louny a Obrnice do Duchcova resp. Mostu snažila vybudovat i přímé železniční spojení severočeské hnědouhelné pánve se sousedním Saskem, kam až do konce 19. století směřovala většina zdejší těžby. Rozestavěla proto technicky velmi komplikovanou trať Most - Louka u Litvínova - Dubí - Moldava, která se měla napojit na saskou

    Ivan Grisa, 27.7. 2010

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    most
    zachovalý
    nepřístupno
    Česká republika
    Ústecký kraj
     Teplice  (TP)
    Hrob