Zbytky příhradového mostu na trati Křimov - Reitzenhain, na 30.484 km trati překračoval Bezručovo údolí u obce Hora svatého Šebestiána.
Hlavní obrázek místa
Pohled na opěru bývalého mostu ze silnice Hora svatého Šebestiána - Třetí mlýn.
© Radovan Smokoň 10/2006

Historie mostu

Graficke pismenko Příhradový dvoupolový most na trati Křimov - Reitzenhain uveden do provozu roku 1875. Trať nepřinášela očekávané výsledky a jako mezinárodní nebyla dostatečně využívána. Proto došlo k omezení technického vybavení - byly zrušeny některé závory a strážní domky. Tento stav trval i v období první republiky. V roce 1924 obstarávaly na této trati veškerý provoz 2 páry smíšených vlaků. Trať Křimov - Reitzenhain byla zestátněna spolu s celou sítí Buštěhradské železnice v roce 1923. Po roce 1945 byla vlaková doprava přechodně rozšířena ( v roce 1946 3 páry osobních vlaků v motorové trakci Křimov - Reitzenhain a 1 další pár Křimov - Hora Sv. ...
Radovan Smokoň, zdroj Jiří Horák http://home.tiscali.cz/cz091385/, 9.10. 2006

    pověsti

    Proč musel být most zbourán.
    Dodnes několik málo nadšenců a fandů marně pátrá po důvodech proč musel být tento krásný most zbourán a snesen. Ačkoli se to stalo v době poměrně nedávné, nedochovalo se mnoho informací které by toto spolehlivě objasnilo. Proto můžeme pouze spekulovat že důvod byl nedaleká utajovaná raketová základna, které mohl vadit most přes který vedla trať do NDR. Ve skutečnosti to asi tak prozaické nebylo, ale vedly k tomu racionální důvody, jako

    Radovan Smokoň, 9.10. 2006

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    chátrající
    volně přístupno
    Česká republika
    Ústecký kraj
     Chomutov  (CV)
    Hora Svatého Šebestiána