Zbytky příhradového mostu na trati Křimov - Reitzenhain, na 30.484 km trati překračoval Bezručovo údolí u obce Hora svatého Šebestiána.
Historie mostu
Příhradový dvoupolový most na trati Křimov - Reitzenhain uveden do provozu roku 1875. Trať nepřinášela očekávané výsledky a jako mezinárodní nebyla dostatečně využívána. Proto došlo k omezení technického vybavení - byly zrušeny některé závory a strážní domky. Tento stav trval i v období první republiky. V roce 1924 obstarávaly na této trati veškerý provoz 2 páry smíšených vlaků. Trať Křimov - Reitzenhain byla zestátněna spolu s celou sítí Buštěhradské železnice v roce 1923. Po roce 1945 byla vlaková doprava přechodně rozšířena ( v roce 1946 3 páry osobních vlaků v motorové trakci Křimov - Reitzenhain a 1 další pár Křimov - Hora Sv. Šebestiána, ale od 9.května 1948 byla veškerá železniční doprava na trati zastavena.Trať byla jednokolejná, odbočovala ze žst.Křimov v km 23,080. Stavební délka trati byla 13,086 km, z toho 12,791 km na českém území ( státní hranice byla v km 35,871).Nejvyššího bodu dosáhla v km 28,900 ve výšce 825,837 m.n.m. Nejvyšší stoupání na trati bylo 14,3 promile. Na trati bylo celkem 27 oblouků o poloměru 250 - 300 m. V době zastavení provozu byly v koleji vloženy převážně pražce bukové a borové impregnované a kolejnice tvaru Xa a podobné.V úseku bylo 10 ocelových mostů ( 8 původních konstrukcí z r.1875, 2 menší z r.1911), z toho 3 poměrně velké ( km 30,484 2x 40 m, km 31,036 51,50 m a km 35,860 2x 20 m), 1 trubní propustek , 29 deskových, 11 klenutých a 2 propustky s ocelovým nosníkem, 19 nechráněných přejezdů ( s výstražnými kříži).Nejvyšší dovolená rychlost byla 40 km/hod, nejvyšší dovolený nápravový tlak 15,5t, dovolená váha na běžný metr délky vozu 6,0 t , zavěšený postrk byl dovolen z Křimova do Reitzenhainu, zábrzdná vzdálenost 400 m. Zabezpečení jízd vlaku bylo prováděno telefonicky..V km 30,119 byla mezilehlá stanice Hora Sv. Šebestiána, po roce 1945 byly ještě zřízeny zastávky v km 25,712…
číst dáleRadovan Smokoň, 9.10. 2006
Dodnes několik málo nadšenců a fandů marně pátrá po důvodech proč musel být tento krásný most zbourán a snesen. Ačkoli se to stalo v době poměrně nedávné, nedochovalo se mnoho informací které by toto spolehlivě objasnilo. Proto můžeme pouze spekulovat že důvod byl nedaleká utajovaná raketová základna, které mohl vadit most přes který vedla trať do NDR. Ve skutečnosti to asi tak prozaické nebylo, ale vedly k tomu racionální důvody, jako stále se zhoršující stav konstrukce, chybějící podlahy a pod.
Radovan Smokoň, 9.10. 2006