
Kamenný viadukt, kterým dráha v Chebu překonává široké údolí řeky Ohře má celkem 18 půlkruhových oblouků, na obou krajních polích vždy po třech menších, střední část pak nese 12 oblouků na pilířích o rozpětí 12 metrů a výšce 19,7 metru. S celkovou délkou 348 metrů a úrovní kolejiště 25 metrů nad hladinou řeky patří chebský viadukt do desítky největších kamenných železničních mostních staveb u nás. Rekonstrukcí nijak neutrpělo panorama města, jehož je viadukt významnou součástí. Při pohledu zblízka jsou nové betonové oblouky jasně patrné.
Železniční viadukt v Chebu byl vybudován v letech 1863-1865. Stavba tehdy stála téměř 500 000 tolarů. Mostní dílo bylo postaveno z opracovaných žulových kvádrů dovezených z kamenolomů v Bavorsku za necelé dva roky. Základní kámen byl položen 25. listopadu 1863 a provoz na mostě byl zahájen stejně jako na celé trati 1. listopadu 1865. Most byl výrazně poškozen spojeneckými nálety za druhé světové války. Po náletu 23. října 1944 byl most opraven a znovu používán. Nálety ve dnech 8. a 10. dubna 1945 byl však viadukt definitivně zničen. Od roku 1946 pak probíhala rekonstrukce viaduktu, kdy bylo původní kamenné zdivo v některých částech nahrazeno betonem. Ke znovuotevření došlo 19. května 1951. V průběhu této rekonstrukce byl také v náspu vybudován nový otvor pro vedení ulice.