K přechodu široké nivy Ohře byla v letech 1845–53 postavena komunikace, skládající se ze tří kamenných mostů a řetězového mostu přes vlastní řečiště. Ten v letech 1908–9 nahradil jeden z prvních betonových mostů v Čechách.
Hlavní obrázek místa
Betonový most přes vlastní řečiště Ohře
© Ivan Grisa 12/2009

Silniční most v Postoloprtech

Graficke pismenko V rámci stavby císařské silnice z Prahy přes Slaný, Louny a Chomutov na saské hranice bylo nutno překonat i často zaplavovanou širokou nivu Ohře u Postoloprt. V letech 1845–53 bylo proto zřízeno přemostění, které se skládalo ze tří kamenných obloukových mostů (osm a pět polí na pravém břehu, osm polí na levém břehu) nad inundačním územím a řetězového mostu přes vlastní řečiště. Mezi jednotlivými mosty a terasami na obou březích inundační kotliny byly nasypány náspy. Přemostění sloužilo beze změn do počátku 20. století. Narůstající silniční doprava a zhoršující se stav řetězového mostu vedly k jeho náhradě trojpolovým obloukovým mostem ...
Ivan Grisa, dle H. Hlušičková a kol.: Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, III. díl, Libri 2003, 3.1. 2010

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Ústecký kraj
     Louny  (LN)
    Postoloprty