Ocelová oblouková nýtovaná konstrukce na opěrách z pískovcových kvádrů nahradila roku 1896 řetězový most z let 1826–7. Po velké opravě roku 2001 převádí přes Ohři místní dopravu do oblasti nádraží Žatec západ.
Hlavní obrázek místa
Současný most od jihu
© Ivan Grisa, 11/2008

Silniční most v Žatci

Graficke pismenko První pevné spojení obou břehů Ohře zajistil řetězový most, postavený rodákem z Pátku nad Ohří Bedřichem Schnirchem mezi 27. 7. 1826 a 4. 10. 1827. Svou délkou 64 m byl v té době nejdelším řetězovým mostem na evropském kontinentu. Svému účelu sloužil do roku 1891, kdy musel být pro havarijní stav uzavřen. O čtyři roky později byl snesen včetně obou opěr. Z mostu se zachovaly tři články řetězu v místním museu, v průjezdu domu č. p. 127 by měly být umístěny dvě pamětní litinové desky.
Od 13. 6. 1896 slouží současná ocelová oblouková konstrukce na pískovcových opěrách. Od stavby silničního průtahu na konci 50. let 20. století po ní již nevede hlavní silnice na Most, ale pouze místní komunikace. Roku 2001 byl důkladně opraven.
Ivan Grisa, dle Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, IV. díl, 16.11. 2008

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Ústecký kraj
     Louny  (LN)
    Žatec