Jedenáctiobloukový železniční viadukt v provozu od roku 1953. Nejprve jednokolejová železniční trať, od roku 1958 dvoukolejná. Elektrifikována v roce 1966. Železniční viadukt se klene ve výšce 25 m nad řekou Oslavou. Spodní část oblouků zděná z kamenných kvádrů, horní část betonová.
Hlavní obrázek místa
Železniční viadukt přes řeku Oslavu u Sazomína
© Pavel Vítek 09/2018
Graficke pismenko Sazomín najdeme 7 km jižně od Žďáru nad Sázavou a 20 km severně od Velkého Meziříčí. Obcí prochází silnice I/37 spojující Žďár nad Sázavou s Velkou Bíteší. Okolo obce vede železniční trať č. 250 spojující Havlíčkův Brod s Brnem. Železniční zastávku obec nemá, nejbližší je ve vzdálenosti 2 km v Ostrově nad Oslavou. Autobusem je spojení do Žďáru nad Sázavou, Velkého Meziříčí nebo Velké Bíteše. Železniční viadukt najdeme asi 700 m východně od obce.
Pavel Vítek, 17.11. 2018

    popis

    V třicátých letech 20. století byla zahájena výstavba trati Havlíčkův Brod – Brno. Za války byla stavba přerušena. Výstavbu opět obnovili v roce 1948. V prosinci 1953 byla uvedena, i když zatím jen jednokolejově, do provozu jak nová trať mezi Žďárem a Tišnovem přes Křižanov, tak napřímené úseky do Havlíčkova Brodu a do Brna. Druhá kolej byla dokončena v roce 1958. Elektrický provoz v tomto úseku byl zahájen 6. listopadu 1966. Trať v té zdobě

    Pavel Vítek, 17.11. 2018

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie

    Turistické mapy 1:50 000, Kartografie

    Nová edice přehledných turistických map 1:50 000 z Kartografie Praha.
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Vysočina
     Žďár nad Sázavou  (ZR)
    Sazomín