
Replika se od původního originálu liší většími věžemi a delšími kanóny. Musela být osazena dostupnými věžemi ze sovětských tanků T-34/85, namísto věží z vzácných československých tanků LT-35
Během Slovenského národního povstání byl nedostatek funkční bojové techniky, proto bylo rozhodnuto o stavbě provizorních obrněných vlaků, které se osvědčily již během bojů o hranice nově vzniklého československého státu v letech 1918-1919. Ke stavbě se využily používané tehdejší vlaky a poškozené tanky. Rozkaz ke stavbě prvního improvizovaného pancéřového vlaku (IPV I „M.R.Štefánik“) byl velitelstvím 1. československé armády na Slovensku vydán 4. září 1944. Druhý, technicky lepší pancéřový vlak dostal jméno IPV II „J.M. Hurban“. Práce probíhaly ve zhoršených podmínkách, protože hrozilo nebezpečí náletů na zvolenské železniční dílny. Za 11 dní nepřetržité práce byl vlak dokončen a ověřen na trati Zvolen-Krupina, kde proběhly také ostré střelby. Jako poslední byl postaven nejlepší vlak IPV III „T.G. Masaryk“. Vlak IPV II „J.M. Hurban“ se 70 členy posádky byl 4. října 1944 nasazen poblíž Čremošného, kde pomohl odrazit německý útok. Při bojích byly poškozeny první… číst dále