
Základní technická data dráhy: délka trasy 274 m, výškový rozdíl stanic 84 m, maximální podélný sklon 39,9 %, maximální výška podpěry 14 m, počet podpěr 33, maximální jízdní rychlost 2,5 m/s. Výkon pohonného motoru 80 kW, průměr lanového bubnu 4 m, průměr tažného lana 38 mm, délka lana 410 m.
V letech 1898–1900 byla pro obsluhu vilové čtvrti Oberloschwitz, položené na příkrém svahu nad pravým břehem Labe, postavena jednokolejnicová visutá lanová dráha podle patentu Ing. Eugena Langena z Kolína nad Rýnem. Každý ze dvou vozů dráhy je zavěšen na své kolejnici, výkon od tažného stroje přenáší lano (vůz jedoucí dolů funguje jako protiváha). Původní parní stroj nahradil roku 1909 stejnosměrný motor. Roku 1921 byly Loschwitz připojeny k Drážďanům, dráha se spolu s nedalekou klasickou kolejovou lanovkou stala majetkem města. Po roce 1945 byla několikrát opravována, naposledy roku 2001. Přitom byl zřízen panoramatický výtah na vyhlídkovou plošinu horní stanice, která poskytuje výhled do labského údolí. Jednokolejnicové závěsné dráhy chtěla firma Schuckert stavět např. v Berlíně, Paříži či Londýně. Všude však dostaly přednost nové trasy metra. Jediným městem, kde můžeme najít vzdálenou příbuznou drážďanské visuté lanovky je tak Wuppertal v západní části… číst dále