Výsledky hledání míst

Hledání podle klíčového slova.

Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost
Počáteční písmeno
Nastavte si výpis míst podle prvního písmene názvu.

A B C Č D E F
G H Ch I J K L
M N O P Q R Ř
S Š T U V W X
Y Z Ž
Vaše okolí
Pro vyhledání míst kolem vás bude možná nutné povolit odečtení vaší polohy.

Nalezeno celkem 213 záznamů, 10 / 15 stran, vyhledáno za 0.72 sec
 římský most
50.0 m. n.m.
most, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Spojené království, Anglie
Římský most na Hadriánově zdi u pevnosti Cilurnum. Postaven kolem r. 122. Na konci. 2. stol. nahrazen druhým mostem. Rozebrán v 7. stol. na stavbu opatství. Z mostu zbyly základy východní opěry a strážní věže. Od r. 1987 je Hadriánova zeď s příslušenstvím na seznamu UNESCO.
 římský most u Malíkovského rybníka
480.0 m. n.m.
most, chátrající, volně přístupno, Jihočeský kraj, Jindřichův Hradec
Kamenný klenutý můstek, tzv. "Římský most", vede přes potok Řečičku u Malíkovského rybníka. Od r. 1958 patří mezi chráněné nemovité kulturní památky ČR.
 románský most
most, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Vyšehrad
Pozůstatky románského mostu na Vyšehradě, který byl postaven koncem 11. stol. za vlády krále Vratislava. Můstek byl součástí vyšehradského opevnění (Vyšehrad byl v 10. a 11. stol. sídlem českých panovníků) a spojoval knížecký a královský okrsek s románskou bazilikou. Je postaven z opuky.
 Ronovský most
most, chátrající, volně přístupno, Vysočina, Ronov nad Sázavou
Renesanční kamenný most byl postaven pravděpodobně v 16. století. Most se třemi oblouky o délce 32 m, který je chráněný jako kulturní památka ČR, na jaře r. 2012 zle poškodily ledové kry. Po stržení nestabilního zdiva byla postavena provizorní lávka pro pěší, rekonstrukce je naplánovaná na r. 2013.
 silniční most
185.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Postoloprty
K přechodu široké nivy Ohře byla v letech 1845–53 postavena komunikace, skládající se ze tří kamenných mostů a řetězového mostu přes vlastní řečiště. Ten v letech 1908–9 nahradil jeden z prvních betonových mostů v Čechách.
 silniční most
431.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Pardubický kraj, Semanín
Kamenný jednoobloukový šikmý most v Semaníně postaven roku 1836. Kvalitní technická památka. Šikmá délka je 10 m a šířka 4,85 m. Převýšení oblouku 50 cm, zídky vysoké 95 cm. Most vyzděn a zaklenut z pískovcových kvádrů, s nahrubo zarovnaným a nevyhlazeným povrchem. Památkově chráněn od roku 2013.
 silniční most
420.0 m. n.m.
Rabštejn nad Střelou
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Manětín
První zmínka o mostě přes Střelu v Rabštejně pochází z roku 1340. Dnešní objekt snad obsahuje některé původní prvky, dva hlavní oblouky jsou však ze 16. století. Za 1. republiky byl nově vydlážděn, velká oprava v roce 1993 zachovala původní vzhled.
 silniční most
215.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Žatec
Ocelová oblouková nýtovaná konstrukce na opěrách z pískovcových kvádrů nahradila roku 1896 řetězový most z let 1826–7. Po velké opravě roku 2001 převádí přes Ohři místní dopravu do oblasti nádraží Žatec západ.
 silniční most
155.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Doksany
Betonový obloukový most přes hlavní řečiště Ohře u severozápadního okraje zahrady kláštera (zámku) na silnici III. třídy mezi Doksany a Brozany. Postaven roku 1928, dochován včetně dobových kandelábrů.
 silniční most
463.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Březnice
Kamenný trojpolový most přes říčku Vlčavu (Skalici) na silnici II/174 mezi zámeckým areálem a historickým jádrem města. Na místě staršího předchůdce postaven 1899, přeneseny sem starší sochy. Celková délka 34,4 m, šířka 8,5 m, rozpětí oblouků cca po 10 m.
 silniční most
402.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Karlovarský kraj, Loket
Betonový obloukový most z let 1934–5 (Ing. arch. Adolf Benš) přes údolí Ohře na západním konci starého města nahradil řetězový most, postavený 1834–6 (Ing. L. Wöllner). Proti svému předchůdci svým masivním zjevem negativně ovlivnil panorama města.
 silniční most
297.0 m. n.m.
most, zaniklý, volně přístupno, Liberecký kraj, Chrastava
Z přechodů přes Jeřici v Chrastavě byly nejzajímavější dvě konstrukce z přelomu 19. a 20. stol.: silniční most se secesním dekorem pod farním kostelem (zničen povodní 2010) a lávka s horními obloukovými nosníky o několik set metrů po proudu od něj.
 silniční most
148.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Terezín
Čtrnáctipolový kamenný most přes Novou Ohři postavený dle projektu C. A. de Trauxe r. 1782. Drážky v pilířích umožňovaly spouštění hradicích fošen, a tím zaplavení okolí pevnosti. Funkci jezu plnil do r. 1976, kdy byl dokončen nový jez nad mostem.
 silniční most
149.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Roudnice nad Labem
Ocelový most na kamenných pilířích z let 1906–10 stojí na místě nejstaršího kamenného mostu přes Labe v Čechách, dokončeného roku 1340 a zničeného za třicetileté války.
 silniční most
797.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Horní Vltavice
Betonový obloukový most přes Teplou Vltavu postavila v Horní Vltavici r. 1926 firma Pittel a Brausewetter Betonbau Praq náhradou za již nevyhovující dřevěnou stavbu z pol. 18. stol. Do stavby nového mostu byla zakomponována i původní barokní kaple svatého Jana Nepomuckého.