Výsledky hledání míst

Hledání podle klíčového slova.

Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost
Počáteční písmeno
Nastavte si výpis míst podle prvního písmene názvu.

A B C Č D E F
G H Ch I J K L
M N O P Q R Ř
S Š T U V W X
Y Z Ž
Vaše okolí
Pro vyhledání míst kolem vás bude možná nutné povolit odečtení vaší polohy.

Nalezeno celkem 189 záznamů, 8 / 13 stran, vyhledáno za 0.09 sec
 Negrelliho viadukt
Karlínský viadukt, viadukt Společnosti státní dráhy
most, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 8-Karlín
Klasicistní kamenný viadukt, druhý nejstarší stojící most přes Vltavu v Praze, z l. 1846–49. Dílo Aloise Negrelliho von Mold-Elbe. S délkou 1110 metrů byl do roku 1910 nejdelším mostem Evropy.
 Old Red Iron (Bridge)
5.0 m. n.m.
most, chátrající, volně přístupno, Irsko
Opuštěný železniční most z roku 1906 na bývalé železniční trati Waterford – Dungarvan – Mallow. Místo železniční nehody v roce 1945. Od roku 1987 nepoužíván. Jedno mostní pole odstraněno pro uvolnění říční dopravy.
 opevněný kamenný most
15.0 m. n.m.
Monnow Bridge, Monmouth
most, zachovalý, volně přístupno, Spojené království, Wales
Opevněný středověký most z pokročilého 13. stol. s branskou věží. Tři oblouky spočívají na dvou pilířích. Most rozšířen v 1. pol. 19. stol. Branská věž přestavěna v 18. a 19. stol. Dopravě sloužil do roku 2004, nyní pouze pro pěší.
 opevněný kamenný most
2.0 m. n.m.
Warkworth
most, zachovalý, volně přístupno, Spojené království, Anglie
Zachovalý opevněný most ze 14. století. Dva široké oblouky spočívají na centrálním pilíři. Na jižní straně mostu stojí obranná věž. V celé Británii jsou dnes takovéto mosty jen dva. Dopravě sloužil do roku 1965.
 ovčí můstek
142.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Děčín IV-Podmokly
Kamenný renesanční můstek z r. 1561 přes Jílovský potok s extrémně vysokou klenbou (kvůli průchodu dřeva při plavení) a dochovanou čedičovou dlažbou. Mostek je dlouhý 18 metrů, široký 4 metry, nad hladinou potoka se klene ve výšce 6,7 metru, převýšení oblouku ve středu činí 1,5 metru.
 Pašerácká lávka
most, zachovalý, volně přístupno, Pardubický kraj
Lávka původně postavená pro dřevorubce ke svozu dřeva z panských lesů. Záhy používaná i k pašování zboží z/do nedalekého Kladska. Dřevěnou nízkou lávku pravidelně ničí povodně.
 Peklo
312.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Královéhradecký kraj, Peklo
Dřevěný most přes Zdobnici v místní části města Vamberk - Peklo. Postaven v první pol.19. stol. dodnes používán.
 Pelíškův most
320.0 m. n.m.
most, zaniklý, volně přístupno, Středočeský kraj, Pelíškův Most
Dřevěný krytý most přes Sázavu, ze kterého zbyly na březích kamenné pilíře. Přesné datum postavení Pelíškova mostu není známo. Jediné známé vyobrazení je z roku 1753. Zanikl po povodních v roce 1845 a již nebyl obnoven. Most byl předmětem mnoha svárů mezi majiteli přilehlých pozemků.
 Podolsko
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Podolsko
Silniční most přes řeku Vltavu nahradil starý řetězový most z r. 1848. Nový most byl postaven v l. 1938–1942 podle projektu architektů V. Janáka, J. Brebery, L. Pacholíka a ing. J. Blažka. Býval největším mostem Evropy a získal řadu ocenění. R. 1960 byl před napuštěním Orlické přehrady zpevněn.
 Ponte Vecchio
Starý most, Firenze/Florencie
most, zachovalý, volně přístupno, Itálie, Toskánsko
Most byl postaven r. 1345 na místě staršího mostu zničeného povodní. Most lemují krámky a nad nimi prochází Vasariova chodba, kterou nechal postavit Cosimo I. Jako jediný most ve Florencii nebyl za II. světové války zničen. Dne 4. listopadu 1966 most poškodila povodeň.
 Pražský Semmering
most, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 5-Hlubočepy
Dvojice památkově chráněných tech. památek – železničních viaduktů – překračujících Prokopské údolí z l. 1870-2 nazývaná „Pražský Semmering“ dle slavnější rakouské tratě. Dnes velmi málo využívaná, nerentabilní trať.
 Radošov
most, zachovalý, volně přístupno, Karlovarský kraj, Kyselka
Krytý most přes Ohři byl postaven r. 1364 původně jako celodřevěný. Několikrát vyhořel a byl poničen při válkách nebo povodní. V l. 1753 a 1768 byly dřevěné pilíře nahrazeny kamennými. Poté byl most opakovaně opravován. R. 1986 zcela shořel, v l. 2001–2003 byl znovu postaven v původní podobě.
 rechle
756.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Lenora
Krytý dřevěný most s kamennými pilíři, který pod Lenorou sloužil k zachycování plaveného dřeva, jeho evidenci a následné další expedici po Vltavě do vnitrozemí. Dnes možnost pěšího přechodu, rybaření a koupání.
 Rechle, hradlový most
943.0 m. n.m.
Srní - Vchynice-Tetov
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj
Počáteční objekt Vchynicko-tetovského plavebního kanálu byl postaven 1799–1801 pro přemostění Vydry a zachycování plaveného dřeva před začátkem nesplavného úseku. Do 1953 po něm vedla i cesta Srní - Modrava, poté zchátral a byl stržen. Obnoven 2000.
 řetězová lávka
140.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Děčín
Jediná na původním místě zachovaná konstrukce řetězového mostu na území ČR z let 1829-1831 o délce téměř 30 metrů. V jejím sousedství tunýlek v zámecké skále z let 1808-1810, usnadňující přístup z centra města do zrekonstruované jižní zahrady pod zámkem.