Výsledky hledání míst

Hledání podle klíčového slova.

Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost
Počáteční písmeno
Nastavte si výpis míst podle prvního písmene názvu.

A B C Č D E F
G H Ch I J K L
M N O P Q R Ř
S Š T U V W X
Y Z Ž
Vaše okolí
Pro vyhledání míst kolem vás bude možná nutné povolit odečtení vaší polohy.

Nalezeno celkem 213 záznamů, 14 / 15 stran, vyhledáno za 0.57 sec
 železniční most
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Jihlava
Kamenný obloukový viadukt, postaven v letech 1886–1887. Původně byl celý kamenný, s oblouky o rozpětí 10 metrů. Ještě před počátkem 20. století byla jeho střední část nahrazena ocelovou příhradovou konstrukcí s horní mostovkou.
 železniční most
265.0 m. n.m.
Železná
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Libořice
Železniční most byl postaven v 70. letech 19. století a vyznačuje se tzv. příhradovou konstrukcí. Most má na obou koncích kamenné oblouky vyzděné z kvádrů. Oblouky jsou postaveny na březích říčky, železná konstrukce mezi nimi spočívá na vnitřním pilíři.
 železniční most
217.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Neratovice
Most na trati Turnov - Kralupy nad Vlt. z ocelových příhradových konstrukcí na kamenných pilířích v korytě a opěrách na březích. V provozu od r. 1865, 28. 7. 1866 vyhozen do povětří, aby bylo zabráněno dopravě pruských vojenských transportů. Dnešní konstrukce pochází z počátku 90. let 20. století.
 železniční most
250.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Noutonice
Železniční most postaven r. 1873 na trati č. 121 Hostivice – Podlešín. Most je dvouobloukový, s 12 m vysokým středním pilířem, postaven z lomového kamene s pískovcovými klenáky. Most je mírně zakřiven a trať na mostě klesá, proto je výška proměnlivá, uprostřed cca 19 m. Opraven v roce 2005.
 železniční most přes Labe
130.0 m. n.m.
most, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Děčín XV-Prostřední Žleb
Nejníže položený most přes Labe v Čechách. Mezi Děčínem a Prostředním Žlebem ho roku 1874 postavila společnost Rakouské severozápadní dráhy. Výjimečně zachovalá konstrukce několikanásobných příhradových nosníků, použitá vzhledem k extrémní šikmosti mostu.
 železniční viadukt
most, zachovalý, volně přístupno, Olomoucký kraj, Jezernice
Železniční most u Jezernice je 426 m dlouhý, 10,6 m vysoký a má 42 mostních oblouků. Původní cihlový most byl postaven r. 1847. R. 1873 byl rozšířen a zesílen mostem kamenným. V l. 1999–2001 prošel most rekonstrukcí, za jejíž provedení byla r. 2003 firmě Sudop udělena cena "Mostní dílo roku 2001".
 železniční viadukt
most, zachovalý, volně přístupno, Jihomoravský kraj, Brno
Viadukt dlouhý 673 m, vybudován roku 1838. Je tvořen 80 klenutými oblouky. Na brněnské hlavní nádraží přiváděl železniční trať vedoucí z Vídně do Brna. Projekt Carla Ghegy realizovala firma bratří Kleinů. Dnes většina oblouků skryta v náspu.
 železniční viadukt
235.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Podlešín
Viadukt postaven v letech 1872 - 1873 jako součást výstavby pražsko-duchcovské dráhy. Postaven z kamenného zdiva, pilíře obloženy kvádry z karbonového pískovce. Délka mostu 95 m a výška 17,7 m. Dochován v původním stavu bez úprav. V r. 2004 prohlášen za nemovitou kulturní památku ČR.
 železniční viadukt
345.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Sklené nad Oslavou
Železniční most mezi obcemi Sklené a Rousměrov. Šest mohutných oblouků. V závislosti na sklonu terénu mají proměnlivou výšku. Pilíře vyzděny z kamenných kvádrů. Parapet mostu opatřen kovovým zábradlím. Železniční trať zprovozněna roku 1953.
 železniční viadukt
525.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Sazomín
Jedenáctiobloukový železniční viadukt v provozu od roku 1953. Nejprve jednokolejová železniční trať, od roku 1958 dvoukolejná. Elektrifikována v roce 1966. Železniční viadukt se klene ve výšce 25 m nad řekou Oslavou. Spodní část oblouků zděná z kamenných kvádrů, horní část betonová.
 železniční viadukt
295.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Liberecký kraj, Mimoň
Viadukt stavěn v letech 1899 až 1900. Stavěn z kvádrů čediče z lomu na Ralsku. Nejpevnější viadukt tratě Teplice – Liberec. Půdorys mostu zakřivený. Délka viaduktu je 75 m. Výška tratě nad silnicí přibližně 13 m.
 železný most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Putim
Památkově chráněný ocelový silniční most přes Blanici z roku 1884. Na jeho místě bývala dřevěná lávka pro pěší, povozy a jezdci používali vedlejší brod. Mostní konstrukci dodala a sestavila firma Bondy z Prahy.
 železný most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Týn nad Vltavou
Železný silniční most z r. 1892 podle návrhu J. Mayra a Fr. Schumandla. Stojí na místě významného dřevěného mostu, uváděného v r. 1229. Památkově chráněný most byl zrekonstruován v r. 1996.
 železobetonový most
most, zachovalý, volně přístupno, Královéhradecký kraj, Hostinné
Železobetonový obloukový most přes potok Čistá v Hostinném byl postaven r. 1926 ústeckou pobočkou vídeňské firmy N. Rella und Neffe. Jde o unikátní aplikaci systému ovinuté litiny Emperger. Vzhled mostu dotváří čtveřice sloupů s kubizujícími kovovými lampami. Most je památkově chráněný.
 železobetonový obloukový most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Bechyně
Stavba probíhala v letech 1925–28. Jeho zajímavostí je, že slouží jak silniční, tak i železniční dopravě. Zavedení železnice do města byl hlavní důvod ke stavbě mostu. Do té doby Křižíkova trať Tábor-Bechyně končila na levé straně Lužnice mimo město.