
Most překonává počátek Pekelského údolí, kterým protéká Robečský potok na své cestě z Novozámeckého rybníka (viz heslo Novozámecká průrva) do Ploučnice. Samotný most je nepřístupný, lze se dostat k oběma jeho krajním opěrám (na levém břehu vede červená turistická značka, nad pravým břehem neznačená pěšina).
Severočeskou transversální dráhu Řetenice - Lovosice - Česká Lípa - Liberec. Jejím účelem bylo napojit Českou Lípu a Liberec přímo na severočeskou uhelnou pánev, zlí jazykové tvrdí, že ji ÚTD stavěla především proto, aby snížila vyměřovací základ svých daní. Trať měla podle původních projektů ze Zahrádek do České Lípy vést Pekelským údolím, občanským iniciativám se podařilo prosadit změnu trasy mimo toto romantické výletní místo (1896–97!). Pro překonání jedné z četných terénních překážek, hlubokého údolí Robečského potoka (tzv. Peklo), vznikl roku 1898 více než 130 m dlouhý a téměř 25 m vysoký most, který sestává ze dvou nýtovaných ocelových konstrukcí a tří kamenných kleneb nad pravým břehem potoka. Na ocelových konstrukcích vede kolej v přímé, na klenbách v oblouku. Most přechází pěšinu na levém břehu potoka, jeho koryto a širokou nivu a pěšinu nad pravým břehem. Původní využití trati, tj. vedení rychlíků Teplice - Liberec, dálkových uhelných vlaků a uspokojování místní osobní i nákladní frekvence, se v úseku Lovosice - Česká Lípa po zestátnění ÚTD roku 1924 postupně omezilo na posledně jmenovaný účel. Po roce 1990 zde prakticky ustala nákladní doprava, místní osobní vlaky i přes nepříznivé zásahy objednatelů a provozovatelů drážní dopravy poskytují dosud zajímavé možnosti pro každodenní i turistickou dopravu..