Turistické cíle v okolí obce Rozsochatec

nebo vyberte

Rozsochatec

Vysočina,  Havlíčkův Brod  (HB)
Nalezeno celkem 118 záznamů, 2 / 10 stran, vyhledáno za 0.2 sec
 Hnátův kámen
410.0 m. n.m.
ostatní, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Havlíčkův Brod
Hnátův kámen je vsazen v čele mostu přes řeku Sázavu (most získal dnešní podobu v l. 1852-1855). Kámen označuje podle pověsti místo, kde byl r. 1427 svržen a ukamenován zrádný hlásný Hnát.
 hřbitovní kaple Panny Marie
sakrální památky - kaple, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pohled
Původní klasicistní hrobka vystavěná počátkem 19. století hrabětem z Unvertu a následně přebudovaná hrabětem Eugenem Sylva-Tarouccou na pohřební kapli. V kryptě dodnes spočívají ostatky této rodiny.
 hrobka rodiny Kustošů
600.0 m. n.m.
sakrální památky - socha, monument, zachovalý, volně přístupno, Pardubický kraj, Lipka
Symbolická hrobka rodu Kustošů ze Zubří, historických majitelů zdejšího zámku, zřízená v l. 1874-1876 kněžnou Vilemínou z Auersperku, na místě staršího hřbitova s použitím starších gotických a renesančních kustošovských náhrobníků. Hrobka pohledově propojena alejí s památnou lípou a areálem zámku.
 jezdecká socha Jana Žižky
470.0 m. n.m.
Přibyslav
pomník, památník, zachovalý, volně přístupno, Vysočina
Jezdecká socha v parku jižně od přibyslavského zámku je s největší pravděpodobností zmenšeným pracovním „modelem“ B. Kafky pro jeho monumentální sochu Jana Žižky na pražském Vítkově, od slavnějšího originálu se liší opravdu jen rozměry.
 kamenný most
385.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Utín
Starý kamenný dvouobloukový most při zaniklé silnici. Technická památka mostního stavitelství. Pochází z 16. století. Most vyzděný z lomového kamene. Drnová mostovka s pilířovým zábradlím. Most památkově chráněn od r. 1963.
 kamenný most
385.0 m. n.m.
most, chátrající, volně přístupno, Vysočina, Stříbrné Hory
U obce Stříbrné Hory stojí jednoduchý klenutý kamenný most. Situovaný ve volné krajině. Pochází pravděpodobně z přelomu 14. a 15. stol. Jednoobloukový most vyskládaný z lomového kamene. Technická památka pozdně středověkého mostu. Délka mostu 540 cm, výška 170 cm, šířka 450 cm.
 kamenný železniční viadukt
505.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Sázava
Novostavba železniční tratě Brno–Havlíčkův Brod byla zprovozněna r. 1953. Nahradila místní dráhy z přelomu 19. a 20. stol. Železobetonový viadukt dlouhý 200 m s nejvyšší výškou na řekou 36 m má 10 pilířů. Na tělese staré železniční tratě vznikla jedna z nejkrásnějších inline tras na území republiky.
 kaple
450.0 m. n.m.
Dočkalův mlýn
sakrální památky - kaple, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Michalovice
Novodobá kaple z let 2006-2010 v areálu penzionu. Doposud nevysvěcena.
 kaple Čtrnácti sv. Pomocníků
566.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, příležitostně, Vysočina, Česká Bělá
Barokní kaple postavena r. 1762. Nad vstupními dveřmi znak rodu Langendorfových. Ke kapli chodívalo procesí, od r. 1953 procesí zakázána, následně kaple ničena. R. 2012 začala oprava kaple. R. 2013 znovu vysvěcena.
 kaple Panny Marie
486.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, příležitostně, Vysočina, Horní Krupá
Pseudogotická kaplička Panny Marie vystavěna roku 1895. Krytá černě natřeným plechem. Na kapličce věžička, zakončenou křížem. Uvnitř kaple obraz Panny Marie s jezulátkem.
 kaple Panny Marie
530.0 m. n.m.
hrobka rodiny Rücklových
sakrální památky - kaple, zachovalý, příležitostně, Pardubický kraj, Horní Bradlo
Plány vystavět kapli a rodovou hrobku již majitel sklárny Fr. Rückel nestihl zrealizovat. Jeho přání vyplnila až jeho žena Růžena, která nechala vystavět pseudogotickou kapli Panny Marie v l. 1892-1893 dle plánů arch. Schmoranzových. V r. 1894 slavnostně vysvěcena spolu se dvěma zvony ve věži.
 kaple Povýšení sv. Kříže
517.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, příležitostně, Vysočina, Chotěboř
Pseudorománská a pseudogotická kaple Povýšení sv. Kříže postavena v druhé pol. 19. stol. Zajímavá je vnitřní výzdoba kaple pocházející z r. 1927. Ve zvonici původně dva zvony, zrekvírované během 1. světové války a po jejich nové instalaci opětovně ve 2. světové válce. Nové pocházejí z r. 2000.