Turistické cíle v okolí obce Dobršín

nebo vyberte

Dobršín

Plzeňský kraj,  Klatovy  ( KT)
Nalezeno celkem 302 záznamů, 19 / 26 stran, vyhledáno za 0.19 sec
 pranýř
ostatní, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Kašperské Hory
Kamenný pranýř z roku 1630. Původně stával na náměstí jižně od kostela. Kolem roku 1800 byl přenesen za dnešní místo na východním úpatí Šibeničního vrchu a upraven na boží muka.
 Pražská brána
431.0 m. n.m.
Červená, Velká brána
ostatní - brána, opevnění, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Horažďovice
Gotická věžová brána z druhé poloviny 13. století, později vícekrát přestavovaná. V 15. století opatřena barbakanem, zbořeným po roce 1837.
 Přečín
760.0 m. n.m.
zámek - původní tvrz, chátrající, nepřístupno, Jihočeský kraj, Vacov
Bývalá tvrz Koců z Dobrše a později zámek Schwarzenberků. Hlavní budova rozlehlého areálu má čtyři osy, křížově klenuté arkády s hřebínky. Patro členěno pilířky; na nároží zbytky sgrafitového kvádrování. Zchátralý zámek dnes v soukromém vlastnictví.
 Pustý hrádek
900.0 m. n.m.
Pustý zámek u Kašperka
hrad, zřícenina, volně přístupno, Plzeňský kraj, Kašperské Hory
Dnes již zbytky předsunutého opevnění hradu Kašperk. Postaven byl zřejmě Švamberky v 1. pol. 15. st. Sloužil jako zajištění vyvýšeniny před hradem. Původně se jednalo o dvoupodlažní stavbu s pětibokou věží.
 Rabí
hrad, zřícenina, v návštěvních hodinách, Plzeňský kraj, Rabí
Nejmohutnější zřícenina hradu v Čechách založeného pány z Budětic poč. 14. stol. Později jej vlastnili Švihovští, významně rozšířili za účasti stavitele Benedikta Rejta. Po třicetileté válce zpustl. R. 1421 zde přišel o druhé oko Jan Žižka z Trocnova.
 radnice
472.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, zachovalý, v návštěvních hodinách, Plzeňský kraj, Sušice I
Radnice stojí v severní polovině zhruba obdélné plochy náměstí. Původně renesanční stavba, v roce 1707 po požáru rozšířena do dnešní čtyřkřídlé mohutné budovy. Uprostřed jižního hlavního průčelí renesanční vstupní portál a štíhlá hranolová věž s cibulovou bání s lucernou. Přestavěna v roce 1850.
 radnice
ostatní - palác, dům, zachovalý, v návštěvních hodinách, Plzeňský kraj, Kašperské Hory
Renesanční dům místokancléře českého království Jiřího z Lokšan, v roce 1597 upravený na radnici. Na konci 17.stol, barokně upraveno průčelí, znovu přestavěna v 70. letech 18. stol. Filipem Hegerem.
 Rosenauerův mlýn
430.0 m. n.m.
mlýn - vodní, chátrající, příležitostně, Plzeňský kraj, Horažďovice
Počátky mlýna poprvé uváděného roku 1378 pravděpodobně souvisí s předlokační osadou, která stávala na pravém břehu Otavy. V pol. 17. stol. zde byla zřízena papírna. Počátkem 19. stol. ho koupil Josef Rosenauer. Mlýn dnes slouží k bydlení a také jako malá expozice mlynářství a využití vodní energie.
 Rozacínovský dům
Stará lékárna
ostatní - palác, dům, chátrající, nepřístupno, Plzeňský kraj, Sušice I
V jádru gotický měšťanský dům, přestavěn renesančně. Patřil rodině Rosaciů a lékárnické rodině Firbasovské. Dům je od počátku devadesátých let opuštěný a není přístupný.
 silniční most - propustek
495.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Budětice
Patrový silniční most - propustek přecházející přes bezejmenný potok na silnici z Budětic na Rabí. Vyzděný z lomového kamene. Původ lze hypoteticky zařadit do období 2. poloviny 18. století - údajně vybudovaný kolem roku 1770. Industriální dědictví.
 silniční most tzv. Dolní
450.0 m. n.m.
barokní kamenný most (Dolní)
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Žichovice
Jeden ze dvou nedaleko od sebe stojících historických mostů překlenujících Nezdický potok v obci. Barokní technická památka patrně z počátku 17. století. Kamenný silniční most se dvěma segmentovými oblouky a středním pilířem s břitem. Ve středu poprsně mostu na severu osazen litinový křížek.
 silniční most tzv. Horní
450.0 m. n.m.
horní kamenný most
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Žichovice
Jeden ze dvou nedaleko od sebe stojících historických mostů překlenující Nezdický potok v obci. Barokní technická památka patrně z 18. století. Zachována jen východní polovina mostu, druhá západní byla zničena za velké povodně v roce 1890. Byla nahrazena novodobou vodorovnou železobetonovou deskou.