Turistické cíle v okolí obce Slivínko

nebo vyberte

Slivínko

Středočeský kraj,  Mladá Boleslav  (MB)
Nalezeno celkem 191 záznamů, 15 / 16 stran, vyhledáno za 0.17 sec
 Templ
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Středočeský kraj, Mladá Boleslav
Pozdně gotický městský palác, postavený 1488–93 správcem boleslavského panství Janem Císařem/Císařovským z Hliníku na hraně srázu nad údolím Jizery, severozápadně od hradu. Po roce 1920 modlitebna CČSH, od konce 80. let výstavní síň.
 Toušeň
hrad, zaniklý, volně přístupno, Středočeský kraj, Lázně Toušeň
Zaniklý hrádek byl postaven někdy v 2. pol. 13. stol. v majetku Guty Habsburské. Zmiň. r. 1370. Byl v majetku různých pánů, po r. 1518 přestavěn Janem Paškem z Vratu. R. 1547 po konfiskaci Krajířům z Krajku připojen k brandýs. panství a postupně zanikl (za 30leté války rozebírán na stav. materiál).
 továrna Laurin a Klement
224.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, v návštěvních hodinách, Středočeský kraj, Mladá Boleslav
Nejstarší část boleslavské automobilky vznikla jižně od lokální tratě Mladá Boleslav - Stará Paka roku 1898. Dnešní vzhled získala do roku 1912. Původní administrativní budova dnes slouží jako podnikové museum, výrobní haly jako pomocné provozy.
 Velenec
200.0 m. n.m.
tvrz, zaniklý, volně přístupno, Středočeský kraj, Veleň
Zaniklá ves Velenec ležela mezi obcemi Veleň a Sluhy severovýchodně od Prahy, zřejmě v blízkosti Mratínského potoka. Je doložena mezi lety 1318 a 1593. Tvrz doložena od r. 1425. Ves i tvrz zanikly v průběhu 16. stol. prakticky beze stop.
 Velké Horky
tvrz, zachovalý, příležitostně, Středočeský kraj, Strenice
Věž tvrze a zbytky mladšího panského sídla v areálu hospodářského dvora; ve 14. st. sídlo zemanů z Horek, věž založena před r. 1510 Klusáky z Kostelce, váže se k ní zajímavý soudní spor. Sídlo sloužilo až do r. 1744, poté součástí bezenského panství.
 Velké Všelisy
zámek, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Velké Všelisy
Zchátralý klasicistní zámek v místě gotické tvrze z 15. st.. Od konce 16. st. tvrz využívána jen hospodářsky, r. 1832 postaven ze zbytků tvrze zámek, který je dnes v soukromém držení.
 Vorecká tvrz
tvrz, zachovalý, příležitostně, Středočeský kraj, Bezno
Zachovalá budova dvoukřídlé tvrze (dnes č.p. 47) velmi málo známé historie a osudů, snad místo jednoho z původních sídel bezenských zemanů. Dochované klenuté místnosti dokazují pozdně gotický či renesanční původ, další úpravy v letech 1727 – 1776.
 Vrábí
tvrz, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Brandýs nad Labem
Za Jana Vrábského z Vrábí r. 1542 se uvádí tvrz. R. 1586 tvrz koupil císař Rudolf II. Za třicetileté války poškozena. Obnovena r. 1681. Před rokem 1844 přestavěna na sýpku a pak chátrala. V 50. letech 20. st. využita jako skladiště, tím je dodnes.
 Zámecký pivovar
technická památka, chátrající, nepřístupno, Středočeský kraj, Brandýs nad Labem
Pivovar pravděpodobně z počátku 16. století, raně barokně přestavěný, za třicetileté války poškozen, pozdně barokně přestavěn v 18. století za účasti K. I. Dientzenhofera. Výroba ukončena v roce 1946.
 zdymadlo Kostelec nad Labem
166.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Kostelec nad Labem
Zdymadlo stavěné podle projektu architekta Jana Zázvorky od 20. let 20. století. Jez dokončen 1931, plavební komora v září 1932, vodní elektrárna až roku 1948. Součást regulace středního Labe, zahájené počátkem 20. století.
 zdymadlo Lobkovice
162.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Neratovice
Labský vodní stupeň, postavený v letech 1914–32 podle projektu arch. Františka Roitha. Nahradil původní pevný jez, který zhoršoval důsledky povodní v Mlékojedech, Lobkovicích a Kozlech. Součástí díla jsou i odvodňovací stoky z okolní nivy.
 železniční most
217.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Neratovice
Most na trati Turnov - Kralupy nad Vlt. z ocelových příhradových konstrukcí na kamenných pilířích v korytě a opěrách na březích. V provozu od r. 1865, 28. 7. 1866 vyhozen do povětří, aby bylo zabráněno dopravě pruských vojenských transportů. Dnešní konstrukce pochází z počátku 90. let 20. století.