Turistické cíle v okolí obce Hutisko-Solanec

nebo vyberte

Hutisko-Solanec

Zlínský kraj,  Vsetín  (VS)
Nalezeno celkem 117 záznamů, 7 / 10 stran, vyhledáno za 0.18 sec
 Lučovecký klauz
740.0 m. n.m.
Na Kociánce, Kociánek
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Moravskoslezský kraj, Bílá
Zachovalá vodní nádrž – klaus – na potoku Lučovec v MS Beskydech, sloužící k zachycení vody pro plavení dřeva do železáren ve Frýdlantě nad Ostravicí. Založen před r. 1840. Po pol. 19. stol. za arcibiskupa kardinála Bedřicha z Fürstenbergu upravován.
 mariánský sloup
400.0 m. n.m.
sakrální památky - socha, monument, zachovalý, volně přístupno, Moravskoslezský kraj, Frenštát pod Radhoštěm
Pískovcový hladký mariánský sloup se sochou Panny Marie a Ježíška z r. 1692. Vystavěn frenštátskými měšťany za faráře Jakuba Valentina Paličky jako poděkování za ukončení morové rány a za ochranu před ní. Socha má poměrně lidové vzezření, z čehož lze usuzovat na autorství místního sochaře.
 Miloňová
845.0 m. n.m.
věž - rozhledna, zachovalý, volně přístupno, Zlínský kraj, Velké Karlovice
Dřevěná rozhledna na kamenném základu na vrchu Miloňová (846 m) ve Vsetínských vrších byla postavena v roce 2012 a je volně přístupná. Nabízí výhled na Valašsko, Beskydy a Javorníky na české i slovenské straně.
 mlýn Strážka
340.0 m. n.m.
mlýn - vodní, chátrající, nepřístupno, Moravskoslezský kraj, Lichnov
Zchátralý objekt na místě staršího vodního mýna a pily. První zmínka z r. 1763, kdy se jeho nájemcem stal Jan Tichavský. Fungoval do r. 1915, poté přestavěn na obytné a hospodářské účely. Dnes nic na mlýnský provoz neupomíná a objekt rychle chátrá.
 Mořské oko
Pustevny
voda - jezero, zachovalý, volně přístupno, Moravskoslezský kraj
Malé lesní jezírko – tzv. Mořské oko – nedaleko Pusteven se známými dřevěnými útulnami. Původní mokřad byl r. 1894 turisty upraven do podoby malého jezírka. Chráněná lokalita obojživelníků.
 Muzeum sklářství
480.0 m. n.m.
ostatní, zachovalý, v návštěvních hodinách, Zlínský kraj, Karolinka
Muzeum sklářství se věnuje historii zdejší sklárny v Karolince, která vznikla v roce 1861 na podnět podnikatele Salomona Reicha. V budově sídlí i městské infocentrum.
 národní přírodní rezervace Salajka
750.0 m. n.m.
příroda, zachovalý, volně přístupno, Moravskoslezský kraj, Bílá
NPR Salajka představuje zachovalou část karpatského jedlo-bukového pralesa na severním svahu hraničního hřebene Beskyd. Na ploše cca 22 ha s přirozenými 230–280 let starými porosty se střídají různé vývojové fáze lesa. Nejznámějším stromem byla 500 let stará jedle Tlustá Tonka.
 Neptunova kašna
400.0 m. n.m.
ostatní, zachovalý, volně přístupno, Moravskoslezský kraj, Frenštát pod Radhoštěm
Neptunova kašna pochází z roku 1840. Originál Neptunovy sochy je uložen na radnici, rekonstrukce v roce 2012.
 Ondrášovy díry
příroda - jeskyně, zachovalý, nepřístupno, Moravskoslezský kraj, Malenovice
Přírodní památka Ondrášovy díry představuje soubor povrchových a podzemních pseudokrasových jevů na rozeklaném temeni Lukšince. Byla vyhlášena v roce 1990 a představuje chráněnou plochu o rozloze 4,50 ha. Sídliště kolonií netopýrů.
 ostravický hamr č. I
"Nytra" - Ostravice
technická památka, terénní náznaky, volně přístupno, Moravskoslezský kraj
Zaniklý železný hamr č. I z let 1825–30 fungoval do r.1927. Stával na bývalém náhonu, při levé straně silnice z Frýdlantu do Ostravice. Dnes zachována terénní nerovnost a kousek základového zdiva. Byl nejhornějším ze všech čtyř ostravických hamrů.
 ostravický hamr č. II
Tädeus, Pělucha - Ostravice
technická památka, terénní náznaky, volně přístupno, Moravskoslezský kraj
Zaniklý hamr č. II (zv. Tädeus). Stával na hamerním náhonu v dolní části obce a zpracovával železnou rudu a surové železo. Jako ruina stával až do r.1963, poté zdemolován. Zachovány nevýrazné terénní náznaky, náhon a bývalý dům hamerních zaměstnanců.
 ostravický hamr č. III
395.0 m. n.m.
technická památka, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Moravskoslezský kraj, Ostravice
Nepatrné náznaky zdiva zaniklého hamru č. III na zpracovávání železa na dolním konci obce Ostravice. Založen snad již v 18. století, po r. 1825 přestavěn do zděné podoby se 4 vodními koly na horní vodu. Provoz ukončen r. 1927, poté rychle zchátral a po pol. 20. století zcela rozebrán.