Výsledky hledání míst

Hledání podle klíčového slova.

Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost
Počáteční písmeno
Nastavte si výpis míst podle prvního písmene názvu.

A B C Č D E F
G H Ch I J K L
M N O P Q R Ř
S Š T U V W X
Y Z Ž
Vaše okolí
Pro vyhledání míst kolem vás bude možná nutné povolit odečtení vaší polohy.

Nalezeno celkem 16625 záznamů, 222 / 1109 stran, vyhledáno za 1.04 sec
 kamenný rozcestník
493.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kamenný Újezd
Kamenný válcový rozcestník v jižní části náměstí z doby kolem poloviny 19. století. Původně stával u rybníka Štilec; na toto místo přestěhován v roce 1975.
 kamenný rozcestník
535.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Strážkovice
Hodnotný historický rozcestník. Kamenný válcový rozcestník, složený z dříku a záklopy. Pod záklopou vytesán nápis, dnes málo čitelný. Sloužil k dřívějšímu dopravnímu značení silniční sítě v místě křížení cest v 1. polovině roku 1846. Památkově chráněný.
 kamenný sklad přádelny lnu
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Královéhradecký kraj, Horní Maršov
Kamenný sklad přádelny lnu, kterou nechal vybudovat hrabě Berthold Aichelburg. Do provozu uvedena v roce 1861, v roce 1887 vyhořela, výroba byla obnovena a v provozu byla do jara 1992. Sklad surového lnu je chráněnou technickou památkou.
 kamenný sloup se soškou Panny Marie
548.0 m. n.m.
sakrální památky - socha, monument, zachovalý, volně přístupno, Liberecký kraj, Horní Světlá
Sloup stojí při silnici z Dolní Světlé do Horní Světlé. Postaven r. 1851 u staré Kostelní cesty. Době vzniku asi odpovídá letopočet na kvádrovém podstavci sloupu. Sloup povalen v 50. letech 20. stol. Oprava sloupu r. 2006. Na dříku vícestupňová hlavice a soška Panny Marie.
 kamenný tříobloukový most
277.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Pardubický kraj, Lozice
Kamenný most přes říčku Novohradku postaven r. 1866. Historický kamenný tříobloukový most. Významná technická památka. Stojí na dvou pilířích s použitím segmentové klenby. Dnes stojí mimo hlavní tah silnice. Most zapsán do seznamu kulturních památek r. 1987.
 Kamenný Újezd
493.0 m. n.m.
tvrz, zaniklý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kamenný Újezd
Zaniklá středověká tvrz, jediná písemná zmínka z r. 1409 (rožmberská popravní kniha). Tvrz jako rezidence neměla dlouhého trvání, neboť již poč. 15. stol. sídlili majitelé na hradě Maškovci. Pak sloužila jako obydlí kaplanů. Koncem 17. stol. zbořena. Zbytky tvrze zarovnány před koncem 19. století.
 kamenný viadukt
902.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Karlovarský kraj, Pernink
Trať z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu je nazývána Krušnohorským Semmeringem. Vybudována v letech 1897–1899. Viadukt je náročnou technickou stavbou. V nejvyšším bodě dosahuje výšky 20 metrů. Pernink s nadmořskou výškou 902 metrů je druhou nejvýše položenou stanicí u nás.
 Kamenný vrch
386.0 m. n.m.
věž - rozhledna, zachovalý, příležitostně, Jihomoravský kraj, Brno-Nový Lískovec
Funkcionalistická železobetonová rozhledna (vysoká 6 m, 321 m n. m.) byla postavena r. 1928 podle návrhu arch. Čeňka Rullera v lesoparku tehdejšího ozdravovacího areálu. Po r. 1948 byly objekty v lesoparku ponechány chátrání. V roce 2011 byla rozhledna nově opravena a zpřístupněna veřejnosti.
 kamenný železniční viadukt
517.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Nová Ves
Doklad mostního stavitelství konce 19. stol. Součást železniční tratě z Horní Cerekve do Tábora. Mírně zakřivený kamenný viadukt tvořen jedenácti klenutými oblouky. Vyzděn z lomového kamene. Oblouky půlkruhově zaklenuté. Nad silniční komunikací je záklenek segmentový. Výrazný krajinotvorný prvek.
 kamenný železniční viadukt
475.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kloužovice
V roce 1883 vybudována železniční dráha Tábor-Horní Cerekev. V okolí Chýnova čtyři mosty podobající se antickým viaduktům. Jedním z nich viadukt v Kloužovicích. Má pět mostních oblouků. Jeden z nejhezčích viaduktů na trati do Tábora.
 kamenný železniční viadukt
495.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Chýnov
Kamenný most o devíti mostních polokruhových obloucích postaven na konci 19. stol. Vybudovali ho italští dělníci. Vede přes údolí Močítka, přes Chýnovský potok. Je jedním z největších kamenných mostů v Čechách. Výška kolem 30 m. Materiál je žula spojovaná vápennou maltou. Technická památka.
 kamenný železniční viadukt
505.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Sázava
Novostavba železniční tratě Brno–Havlíčkův Brod byla zprovozněna r. 1953. Nahradila místní dráhy z přelomu 19. a 20. stol. Železobetonový viadukt dlouhý 200 m s nejvyšší výškou na řekou 36 m má 10 pilířů. Na tělese staré železniční tratě vznikla jedna z nejkrásnějších inline tras na území republiky.
 kamenný železniční viadukt
498.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pacov
Viadukt překonává údolí potoka. Doklad mostního stavitelství konce 19. stol. Součást železniční tratě z Horní Cerekve do Tábora. Stavěn v letech 1886–1888. Mírně zakřivený kamenný viadukt. Devět klenutých oblouků. Stěny završeny římsou z pískovcových kvádrů.
 kamenný železniční viadukt
440.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Milevsko
Železniční trať uvedena do provozu 21. 11. 1889. Viadukt neomítnutý. Zapsán do Ústředního seznamu kulturních památek ČR. Koruna široká 60 cm a vysoká 33 cm. Viadukt dlouhý 140,15 m, široký 4,85 m, délka přemostění 121,80 m a výška 20,65 m. Výška nad Milevským potokem 23 metrů.
 kamenný železniční viadukt
519.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pošná
Železniční viadukt u Pošné vystavěn kolem r. 1888. Most je o třech stažených obloucích. Pilíře vyzděné z lomového kamene. Stavbu mostu prováděli Italové. Zahájení provozu na trati uskutečněno 17. 12. 1888.