Turistické cíle v okolí obce Otmíče

nebo vyberte

Otmíče

Středočeský kraj,  Beroun  (BE)
Nalezeno celkem 148 záznamů, 11 / 13 stran, vyhledáno za 0.2 sec
 synagoga
sakrální památky - židovské památky, přestavěno, nepřístupno, Středočeský kraj, Liteň
Synagoga z poloviny 19. století na místě starší synagogy. Bohoslužby se zde konaly do 30. let 20. století. Po 2. světové válce přeměněna na hasičskou zbrojnici. V roce 1956 radikálně přestavěna.
 synagoga
sakrální památky - židovské památky, zachovalý, příležitostně, Středočeský kraj, Všeradice
Klasicistní budova bývalé synagogy, postavená v roce 1829. Židovské bohoslužby se v ní konaly do 20. let 20. století. V roce 1938 budovu koupila Československá církev husitská a upravila ji pro své bohoslužby.
 synagoga
sakrální památky - židovské památky, zachovalý, v návštěvních hodinách, Středočeský kraj, Hořovice
Nová synagoga, postavena jako náhrada za starší synagogu r. 1903. Bohoslužby se zde konaly do druhé světové války. Za války sloužila budova jako skladiště. R. 1947 byla upravena pro Církev českobratrskou evangelickou, které slouží dodnes.
 Tetín
235.0 m. n.m.
hrad, zřícenina, volně přístupno, Středočeský kraj, Tetín
Skromné zbytky hradu z pol. 13. století. Od roku 1321 v majetku Štěpána z Tetína. Hrad koupil Karel IV. a panství bylo připojeno k hradu Karlštejn. Poté brzy zpustl a zanikl.
 Tetín
235.0 m. n.m.
zámek, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Tetín
Zámek byl postaven ve 2. pol. 18. stol. Byl mnohokrát přestavován a proslavila ho především rodina Vojáčků, za jejichž působení se zde scházeli osobnosti jako J. Jungmann a J. Dobrovský. Dnes je zde zemědělský velkostatek Tetín.
 Tihava
tvrz, terénní náznaky, volně přístupno, Středočeský kraj, Tihava
Tvrziště uprostřed rybníčku, bývalého vodního příkopu tvrze. Obec je poprvé uváděna r. 1393 v predikátu Mareše z Tihavy, vlastní tvrz však v písemných pramenech není doložena. Z tvrze se nic nedochovalo, na jejím místě stojí kaplička sv. Jana Nepomuckého.
 Tmaň
zámek - původní tvrz, chátrající, nepřístupno, Středočeský kraj, Tmaň
Zámek vznikl přestavbou tvrze, doložené r. 1540. Na přelomu 16. a 17. stol. ji vlastnili pánové z Losu, kterým byla r. 1622 zkonfiskována. V 18. stol. byla přestavěna na barokní zámek, upraven v 19. stol. Na konci 20. stol. byl nevyužitý a chátral.
 Točník
hrad, zachovalý, v návštěvních hodinách, Středočeský kraj, Točník
Královský hrad z konce 14. stol., postavený na příkaz Václava IV., upraven renesančně a barokně. Opuštěn v 17. stol. Poslední majitel J. Colloredo-Mansfeld daroval zříceninu při 1. pozemkové reformě Klubu českých turistů.
 Třenická hora
470.0 m. n.m.
věž - rozhledna, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Třenice
Ocelová rozhledna (30 m, 470 m n. m.) byla postavena roku 2007 jako telekomunikační věž mobilního operátora, sloužící zároveň jako rozhledna. Z vyhlídkové plošiny ve výšce 20 m je vyhlídka na Cerhovice, Český kras, Plešivec nebo centrální Brdy. Rozhledna je volně přístupná.
 Týřov
hrad, zřícenina, volně přístupno, Středočeský kraj
Zřícenina hradu z počátku 13. století. Patří mezi nejstarší české hrady společně s Křivoklátem. Za Jana Lucemburského zastaven Vilémovi z Valdeka. R. 1333 vykoupen Karlem IV. Další majitelé Aleš Holický ze Šternberka, Jošt z Ensidle. Významě opraven počátkem 16. stol. Roku 1575 se uvádí jako pustý.
 Újezdec
tvrz, terénní náznaky, nepřístupno, Plzeňský kraj, Borek
Ves poprvé zmíněna r. 1333, kdy patří Janovi z Újezda. R. 1379 patří část jeho synovi Přibyslavu z Újezdce, další pak Zdislavu z Chotětína. Poč. 15. stol. byla ves připojena ke Zbirohu a tvrz, o jejíž existenci neexistují žádné zprávy, pravděpodobně zaniká. Dochovány jen nevýrazné terénní zbytky.
 úzkokolejná trať Králův Dvůr - Beroun - Koněprusy
400.0 m. n.m.
Drobná dráha Králův Dvůr - Beroun - Koněprusy
technická památka, terénní náznaky, volně přístupno, Středočeský kraj, Králův Dvůr
Úzkokolejná průmyslová dráha (11,3 km) postavena v letech 1897-1898 firmou Franz Schön a synové. Vedla z Králova Dvora přes Beroun a lomy nad Tetínem do Koněprus. Postupně byla rozšiřována, koncem 50. let 20. stol. začala ztrácet na významu (přesun těžby, nová dráha). Provoz ukončen 31.12.1962.