Výsledky hledání míst

Hledání podle klíčového slova.

Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost
Počáteční písmeno
Nastavte si výpis míst podle prvního písmene názvu.

A B C Č D E F
G H Ch I J K L
M N O P Q R Ř
S Š T U V W X
Y Z Ž
Vaše okolí
Pro vyhledání míst kolem vás bude možná nutné povolit odečtení vaší polohy.

Nalezeno celkem 7539 záznamů, 121 / 503 stran, vyhledáno za 0.66 sec
 kamenný propustek koněspřežné dráhy České Budějovice – Linec
515.0 m. n.m.
propustek u zastávky Velešín městys
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Velešín
Kamenný propustek byl součástí koněspřežné dráhy České Budějovice – Linec, vybudované v l. 1825–1830, která byla nejdelší (128,7 km) a první veřejnou dráhou v Evropě. Propustek, který je neobvyklé konstrukce málo používaného šikmého křížení, byl r. 2011 staticky zajištěn. Je historickou památkou.
 kamenný rozcestník
535.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Strážkovice
Hodnotný historický rozcestník. Kamenný válcový rozcestník, složený z dříku a záklopy. Pod záklopou vytesán nápis, dnes málo čitelný. Sloužil k dřívějšímu dopravnímu značení silniční sítě v místě křížení cest v 1. polovině roku 1846. Památkově chráněný.
 kamenný rozcestník
493.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kamenný Újezd
Kamenný válcový rozcestník v jižní části náměstí z doby kolem poloviny 19. století. Původně stával u rybníka Štilec; na toto místo přestěhován v roce 1975.
 kamenný sloup se soškou Panny Marie
548.0 m. n.m.
sakrální památky - socha, monument, zachovalý, volně přístupno, Liberecký kraj, Horní Světlá
Sloup stojí při silnici z Dolní Světlé do Horní Světlé. Postaven r. 1851 u staré Kostelní cesty. Době vzniku asi odpovídá letopočet na kvádrovém podstavci sloupu. Sloup povalen v 50. letech 20. stol. Oprava sloupu r. 2006. Na dříku vícestupňová hlavice a soška Panny Marie.
 kamenný tříobloukový most
277.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Pardubický kraj, Lozice
Kamenný most přes říčku Novohradku postaven r. 1866. Historický kamenný tříobloukový most. Významná technická památka. Stojí na dvou pilířích s použitím segmentové klenby. Dnes stojí mimo hlavní tah silnice. Most zapsán do seznamu kulturních památek r. 1987.
 Kamenný Újezd
493.0 m. n.m.
tvrz, zaniklý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kamenný Újezd
Zaniklá středověká tvrz, jediná písemná zmínka z r. 1409 (rožmberská popravní kniha). Tvrz jako rezidence neměla dlouhého trvání, neboť již poč. 15. stol. sídlili majitelé na hradě Maškovci. Pak sloužila jako obydlí kaplanů. Koncem 17. stol. zbořena. Zbytky tvrze zarovnány před koncem 19. století.
 kamenný viadukt
902.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Karlovarský kraj, Pernink
Trať z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu je nazývána Krušnohorským Semmeringem. Vybudována v letech 1897–1899. Viadukt je náročnou technickou stavbou. V nejvyšším bodě dosahuje výšky 20 metrů. Pernink s nadmořskou výškou 902 metrů je druhou nejvýše položenou stanicí u nás.
 kamenný železniční viadukt
440.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Milevsko
Železniční trať uvedena do provozu 21. 11. 1889. Viadukt neomítnutý. Zapsán do Ústředního seznamu kulturních památek ČR. Koruna široká 60 cm a vysoká 33 cm. Viadukt dlouhý 140,15 m, široký 4,85 m, délka přemostění 121,80 m a výška 20,65 m. Výška nad Milevským potokem 23 metrů.
 kamenný železniční viadukt
519.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pošná
Železniční viadukt u Pošné vystavěn kolem r. 1888. Most je o třech stažených obloucích. Pilíře vyzděné z lomového kamene. Stavbu mostu prováděli Italové. Zahájení provozu na trati uskutečněno 17. 12. 1888.
 kamenný železniční viadukt
438.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Dobronice u Chýnova
Most stojí západně od Dobronic u Chýnova. Nachází se na železniční trati Tábor–Pelhřimov-Horní Cerekev. Vybudován v roce 1883. Viadukt vytvořen podle vzoru antických viaduktů. Most u Dobronic u Chýnova je pětiobloukový. Přemosťuje údolní nivu s Chotovinským potokem.
 kamenný železniční viadukt
450.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Sepekov
Desetiobloukový kamenný viadukt postaven z velkých lomových kamenů. Říčka Smutná protéká pod třetí klenbou a pod druhým obloukem vede polní cesta. Viadukt je dlouhý 147,80 m, široký 4,78 m, délka 137,55 m, výška 20,88 m. Opravován v roce 2003.
 kamenný železniční viadukt
258.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Úvaly
Železniční viadukt postaven r. 1845. R. 1954 vedle kamenného postaven železobetonový viadukt. Betonový viadukt tvoří devět spojitých skořepinových kleneb. Most má 9 oblouků půlkruhového profilu. Rozpětí oblouku je 9 m, šířka 8,9 m. Výška 13 m, délka 125 m. Od r. 2008 prohlášen památkou.
 kamenný železniční viadukt
266.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Bohouňovice I
Viadukt postaven r. 1900. Půdorysně esovitě zakřiven. Sedm půlkruhových oblouků o rozpětí 12 m. Stavěn z pískovcových kvádrů a žulových bloků. Pilíře mírně kónické. Patří k nejpůsobivějším objektům dopravního stavitelství na území středních Čech. R. 1991 prohlášen za nemovitou kulturní památku.
 kamenný železniční viadukt
517.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Nová Ves
Doklad mostního stavitelství konce 19. stol. Součást železniční tratě z Horní Cerekve do Tábora. Mírně zakřivený kamenný viadukt tvořen jedenácti klenutými oblouky. Vyzděn z lomového kamene. Oblouky půlkruhově zaklenuté. Nad silniční komunikací je záklenek segmentový. Výrazný krajinotvorný prvek.
 kamenný železniční viadukt
475.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kloužovice
V roce 1883 vybudována železniční dráha Tábor-Horní Cerekev. V okolí Chýnova čtyři mosty podobající se antickým viaduktům. Jedním z nich viadukt v Kloužovicích. Má pět mostních oblouků. Jeden z nejhezčích viaduktů na trati do Tábora.