Turistické cíle v okolí obce Praha 9-Běchovice

nebo vyberte

Praha 9-Běchovice

Hl.m.Praha,  Hl.m.Praha  (AB)
Nalezeno celkem 712 záznamů, 35 / 60 stran, vyhledáno za 0.3 sec
 most císaře Františka Josefa I.
později Štefánikův, Eliščin, Leoše Janáčka, Švermův
most, zaniklý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Holešovice
Řetězový most císaře Františka Josefa I. byl zkonstruován v l. 1865-68 (arch. návrh R. M. Ordish, W. H. Le Feuvre a Max von Ende). Most byl časem přejmenován na Štefánikův, L. Janáčka a Švermův. Uzavřen r. 1941, demontován v l. 1946-47. Některé jeho části se nacházejí v Národním technickém muzeu.
 most přes mlýnské rameno
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Brandýs nad Labem
Jeden z nejvýznamnějších dochovaných mostů předbělohorského období v Čechách. Kamenný most z let 1600 – 1604 je dílem italského stavitele Ettora de Vaccani.
 most přes Výmolu u Škvorecké obory
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Dobročovice
Kamenný most přes potok Výmola byl postaven poč. 19. stol., v období kdy byla v romantickém duchu upravována Škvorecká obora za Jana Josefa I. z Lichtenštejna. Most byl postaven na místě, kde již dříve stával starší můstek. R. 2007 byl zařazen do nemovitých kulturních památek.
 Mratín
187.0 m. n.m.
zámek, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Mratín
Zámek vystavěn koncem r. 1750. Pozdně barokní obdélná jednopatrová stavba. V průčelí plochý jednoosý rizalit ukončený trojúhelníkovým štítem. Při nárožích vertikální pásy rustiky. Okna obdélná v zalamovaném rámci. Budova krytá polovalbovou střechou.
 Můstek
most, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město
Pozůstatky mostu jsou k vidění na zastávce metra Můstek. Most byl postaven v 1. pol. 15. století a vedl přes – dnes již dávno zasypaný – příkop opevnění Starého Města, které bylo zbudováno v 2. pol. 13. století.
 Muzeum města Prahy
200.0 m. n.m.
hlavní budova
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 8-Nové Město
Hlavní budova Muzea města Prahy je novorenesanční stavba z let 1896-1898, kterou vyprojektoval Antonín Balšánek. Stojí v parčíku v sousedství magistrály u stanice metra Florenc. Nejatraktivnějším exponátem je proslulý Langweilův model Prahy. V letech 2020-2024 probíhá generální rekonstrukce.
 mýtní domek Rudolfovy lávky
190.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Malá Strana
Jediný pozůstatek železné Rudolfovy lávky, která spojovala v letech 1869–1914 před stavbou dnešního Mánesova mostu staroměstské Rejdiště a malostranský Klárov. Hrázděný domek sloužil pro výběrčího mýta, po demontáži lávky jako obytný dům.
 Na Farkách
260.0 m. n.m.
hradiště, terénní náznaky, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Troja
Na místě hradiště byl vybudován archeopark. Nově vyrostla hradba tvořená palisádou, jejíž součástí je zrekonstruovaná "původní" brána. Hradiště bylo v druhé polovině minulého století součástí obdělávaných polí.
 Na kostelíku - Lhota
297.0 m. n.m.
zaniklá středověká ves
ostatní, terénní náznaky, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 9-Újezd nad Lesy
Na místě televizní retlansační věže stávala středověká ves Lhota (Lhotka) u Úval z 1. poloviny 14. století. Zanikla za husitských válek a v 16. století byla obnovena pod názvem Fidrholec. Vesnice dala název lesu – Vidrholec.
 Na Vinici
286.0 m. n.m.
Vinice
věž - rozhledna, zachovalý, v návštěvních hodinách, Středočeský kraj, Úvaly
Kovová konstrukce telekomunikační věže mobilních operátorů byla vybudována v dubnu 2013. Je vysoká přes 31 m s vyhlídkovou plošinou ve výši 21 m. Protože ihned nedošlo ke shodě na smlouvě o provozování rozhledny, byla oficiálně zpřístupněna až v dubnu 2015. V denních hodinách je přístupná volně.
 nádraží Praha-Královské Vinohrady
205.0 m. n.m.
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Vinohrady
Secesní budova nádraží, postavená v letech 1912–1913 podle projektu architekta Jana Heindla. Původně zastávka Královské Vinohrady (Königliche Weinberge) byla v letech 1923–1933 stanicí. Zrušena v červnu 1944, částečně sloužila až do 60. let 20. století. Dnes sídlo Technické ústředny Českých drah.
 nádraží Praha-Vyšehrad
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Nové Město
Secesní nádražní budova vybudovaná v l.1904–05, snad podle projektu Antonína Balšánka či Jana Vejrycha. Jako železniční stanice byla zrušena 1960, dnes zde funguje výhybna. V roce 2008 byla zbořena hrázděná čekárna. Budova, v roce 2001 vyhlášena jako kulturní památka, je řadu let opuštěná a chátrá.