Turistické cíle v okolí obce Praha 10-Lipany

nebo vyberte

Praha 10-Lipany

Hl.m.Praha,  Hl.m.Praha  (AB)
Nalezeno celkem 606 záznamů, 30 / 51 stran, vyhledáno za 0.19 sec
 most přes Výmolu u Škvorecké obory
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Dobročovice
Kamenný most přes potok Výmola byl postaven poč. 19. stol., v období kdy byla v romantickém duchu upravována Škvorecká obora za Jana Josefa I. z Lichtenštejna. Most byl postaven na místě, kde již dříve stával starší můstek. R. 2007 byl zařazen do nemovitých kulturních památek.
 Můstek
most, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město
Pozůstatky mostu jsou k vidění na zastávce metra Můstek. Most byl postaven v 1. pol. 15. století a vedl přes – dnes již dávno zasypaný – příkop opevnění Starého Města, které bylo zbudováno v 2. pol. 13. století.
 Muzeum města Prahy
200.0 m. n.m.
hlavní budova
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 8-Nové Město
Hlavní budova Muzea města Prahy je novorenesanční stavba z let 1896-1898, kterou vyprojektoval Antonín Balšánek. Stojí v parčíku v sousedství magistrály u stanice metra Florenc. Nejatraktivnějším exponátem je proslulý Langweilův model Prahy. V letech 2020-2024 probíhá generální rekonstrukce.
 Myšlín
tvrz, zaniklý, volně přístupno, Středočeský kraj, Myšlín
Zaniklá tvrz, prvně zmíněna r. 1371 kdy ji vlastnil Mikuláš z Myšlína a z Kolovrat. Poté nastalo časté střídání majitelů, za Kostků z Postupic se r. 1465 Myšlín dokonce zmiňuje jako hrad. V 16. stol. byl Myšlín připojen ke Komornímu Hrádku a tvrz nevyužívaná zanikla. R. 1547 se uvádí jako pustá.
 mýtní domek Rudolfovy lávky
190.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Malá Strana
Jediný pozůstatek železné Rudolfovy lávky, která spojovala v letech 1869–1914 před stavbou dnešního Mánesova mostu staroměstské Rejdiště a malostranský Klárov. Hrázděný domek sloužil pro výběrčího mýta, po demontáži lávky jako obytný dům.
 Na kostelíku - Lhota
297.0 m. n.m.
zaniklá středověká ves
ostatní, terénní náznaky, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 9-Újezd nad Lesy
Na místě televizní retlansační věže stávala středověká ves Lhota (Lhotka) u Úval z 1. poloviny 14. století. Zanikla za husitských válek a v 16. století byla obnovena pod názvem Fidrholec. Vesnice dala název lesu – Vidrholec.
 Na Pepři
449.0 m. n.m.
věž - rozhledna, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Jílové u Prahy
Nová telekomunikační věž z roku 2007 s vyhlídkovou plošinou, sloužící současně jako rozhledna.
 Na Vinici
286.0 m. n.m.
Vinice
věž - rozhledna, zachovalý, v návštěvních hodinách, Středočeský kraj, Úvaly
Kovová konstrukce telekomunikační věže mobilních operátorů byla vybudována v dubnu 2013. Je vysoká přes 31 m s vyhlídkovou plošinou ve výši 21 m. Protože ihned nedošlo ke shodě na smlouvě o provozování rozhledny, byla oficiálně zpřístupněna až v dubnu 2015. V denních hodinách je přístupná volně.
 Na výhledu
rozcestí s křížem
sakrální památky - křížek, boží muka, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Turkovice
Rozcestí s kamenným křížem a lípou. Kříž pochází z roku 1864. Z místa je rozhled do širokého kraje.
 nádraží Praha-Královské Vinohrady
205.0 m. n.m.
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Vinohrady
Secesní budova nádraží, postavená v letech 1912–1913 podle projektu architekta Jana Heindla. Původně zastávka Královské Vinohrady (Königliche Weinberge) byla v letech 1923–1933 stanicí. Zrušena v červnu 1944, částečně sloužila až do 60. let 20. století. Dnes sídlo Technické ústředny Českých drah.
 nádraží Praha-Vyšehrad
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Nové Město
Secesní nádražní budova vybudovaná v l.1904–05, snad podle projektu Antonína Balšánka či Jana Vejrycha. Jako železniční stanice byla zrušena 1960, dnes zde funguje výhybna. V roce 2008 byla zbořena hrázděná čekárna. Budova, v roce 2001 vyhlášena jako kulturní památka, je řadu let opuštěná a chátrá.
 nádraží Těšnov (Denisovo nádraží)
technická památka, zaniklý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Nové Město
Novorenesanční nádraží Rakouské severozápadní dráhy z r. 1872–75 podle projektu Carla Schlimpa. Dopravě sloužilo do r.1972. V r.1977 ubouráno severní křídlo, v r. 1985 zbourány zbylé části. Bylo považováno za jedno z nejhezčích nádraží u nás.