Turistické cíle v okolí obce Srlín

nebo vyberte

Srlín

Jihočeský kraj,  Písek  (PI)
Nalezeno celkem 127 záznamů, 10 / 11 stran, vyhledáno za 0.21 sec
 synagoga
sakrální památky - židovské památky, chátrající, nepřístupno, Jihočeský kraj, Stádlec
Židovské osídlení je v obci doloženo od počátku 18. století. Synagoga byla postavena 1. pol. 19. stol. Bohoslužby se v synagoze konaly do 30. let 20. století Po druhé světové válce upravena na kulturní dům a kino. Dnes je nevyužita a chátrá.
 synagoga
410.0 m. n.m.
sakrální památky - židovské památky, zachovalý, v návštěvních hodinách, Jihočeský kraj, Bechyně
Synagoga postavená v centru bechyňské židovské čtvrti po roce 1827, zřejmě na místě starší stavby téhož určení. Z veřejně přístupného místa viditelné jen úzké novorománské průčelí. Po roce 1945 museum požární ochrany, dnes museum turistiky.
 Údraž
390.0 m. n.m.
Horní tvrz
tvrz, zachovalý, není známo, Jihočeský kraj, Údraž
Pův. gotická stojící tvrz obdélníkového půdorysu s renes. sgrafity z první třetiny 16. stol. Za stavitele lze považovat Bohuňka Údražského z Kestřan. Tento rod vlastnil panství s tvrzí téměř do konce 18. stol. Od r. 1711 se stává součástí panství Chřešťovice a tvrz byla přestavěna na barokní sýpku.
 Újezdec
386.0 m. n.m.
Újezd
hrad, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Jihočeský kraj, Újezd
Téměř zaniklý hrad z 2. poloviny 13. století, od r. 1322 v držbě nejvyššího komorníka Záviše a poté jeho potomků, r. 1467 získávají hrad páni z Rožmitálu, poté v držbě Kořenských a Malovců. Od r. 1548 chátral, kolem r. 1870 se zřítila hradní věž, její zbytky zbořeny po r. 1920.
 Veselíčko
465.0 m. n.m.
zámek, zachovalý, nepřístupno, Jihočeský kraj, Veselíčko
Zámek vystavěn r. 1635, rozšířený koncem 18. st. a znovu pak koncem 19. st. Při nešetrné přestavbě v padesátých letech 20. st. zcela zlikvidován zámecký ráz budovy.
 Vlásenický potok s vodopádem
400.0 m. n.m.
přírodní památka
voda - vodopád, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Dražice
Přírodní památka v údolí Vlásenického potoka vyhlášena r. 1956. Předmětem ochrany je zachovalé, hluboce zaříznuté až kanoňovité údolí s lokalitou pérovníku pštrosího. Nedaleko ústí potoka do Lužnice je 1,5 m vysoký Vlásenický vodopád, nad levým břehem stopy slovanského hradiště Dražice.
 Vlksice
469.0 m. n.m.
tvrz, zachovalý, příležitostně, Jihočeský kraj, Vlksice
Tvrz ve Vlksicích byla postavena v pol. 16. stol., kdy Vlksice drželi Tetourové z Tetova. V r. 1537 se zmiňuje Bedřich Vlček z Tetova. R. 1570 ji koupil Jiřík Těmín z Těmic, dále se majitelé často střídali. Od r. 1689 sloužila jako sýpka. Od r. 1986 je v majetku rodiny Šámalíkovy a je opět obývána.
 vodní dílo Kořensko
350.0 m. n.m.
voda - přehrada, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Neznašov
Vodní nádrž Kořensko vybudována na Vltavě pod soutokem s Lužnicí v letech 1986–1991 pro potřeby jaderné elektrárny Temelín. Řeka přehrazena pohyblivým jezem o čtyřech polích. U levého břehu plavební komora. Mezi plavební komorou a jezem vodní elektrárna. Přístup ze vsi Neznašov. Na břehu kemp.
 výklenková kaple sv. Jana Nepomuckého
404.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Chřešťovice
Výklenková pozdně barokní kaple z 2. poloviny 18. století (datována 1757) se sochou sv. Jana Nepomuckého. Cenný doklad drobné lidové architektury. Památkově chráněná.
 Zběšičky
zámek - lovecký, zachovalý, příležitostně, Jihočeský kraj, Zběšičky
Lovecký zámek, který roku 1822 nechal postavit František Josef Bretfeld Chlumčanský, svobodný pán na Kronenburgu. Dnes je objekt nepřístupný, v zámku sídlí Domov pro osoby se zdravotním postižením.
 Želeč
471.0 m. n.m.
zámek, zaniklý, nepřístupno, Jihočeský kraj, Želeč
Barokní zámek, zbořený v roce 2015, byl postaven za Michnů z Vacínova v první polovině 18. století na místě staršího renesančního zámku vybudovaného Petrem Vokem z Rožmberka. Ten za Šternberků zpustl, v druhé polovině 17. století prakticky zanikl, pak nově postaven barokně.
 železobetonový obloukový most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Bechyně
Stavba probíhala v letech 1925–28. Jeho zajímavostí je, že slouží jak silniční, tak i železniční dopravě. Zavedení železnice do města byl hlavní důvod ke stavbě mostu. Do té doby Křižíkova trať Tábor-Bechyně končila na levé straně Lužnice mimo město.