Turistické cíle v okolí obce Podlesí

nebo vyberte

Podlesí

Moravskoslezský kraj,  Opava  (OP)
Nalezeno celkem 110 záznamů, 8 / 10 stran, vyhledáno za 0.2 sec
 Partutovice
mlýn - větrný, zachovalý, v návštěvních hodinách, Olomoucký kraj, Partutovice
Větrný mlýn německého typu postaven r. 1837 Antonínem Mockem, r. 1953 –1955 prošel generální opravou a ještě v 80. letech 20. stol. byl příležitostně využíván ke šrotování. Dnes rodinné muzeum.
 piaristický klášter, kolej a gymnázium
520.0 m. n.m.
Stará Voda
sakrální památky - klášter, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Olomoucký kraj, Město Libavá
V letech 1690 –1695 nedaleko starovodského poutního kostela vystavěna kolej řádu piaristů. V padesátých letech 20. stol. po vystěhování zdejších obyvatel a začlenění do vojenského prostoru Libavá klášter zbourán.
 Polzerova kaple
540.0 m. n.m.
Šumvald, Schönwald
sakrální památky - kaple, zachovalý, nepřístupno, Moravskoslezský kraj, Podlesí
Polzerova kaple není zaznačena na žádné historické mapě. Pravděpodobně vznikla koncem 2. poloviny 19. století nebo až v 1. polovině století následujícího. V roce 2008 byla opravena.
 Potštát
502.0 m. n.m.
zámek - původní tvrz, zachovalý, není známo, Olomoucký kraj, Potštát
Zámek byl vystavěn ze starší tvrze na počátku 17. stol., kdy Bernard Podstatský z Prusinovic provedl zásadní přestavbu při níž doplnil chybějící křídla a postavil hranolovou věž. Barokní úpravy z přelomu 17.-18. stol. se týkaly především interiérů.
 radnice
508.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Moravskoslezský kraj, Budišov nad Budišovkou
Raně barokní radnice postavena r. 1635, přestavěna r. 1659 barokně a v 19. století novogoticky. Patrová obdélná stavba má valbovou střechu zakončenou lucernou s makovicí. Přízemí zaklenuto valeně s výsečemi, patro je plochostropé. Nad vstupem městský znak. Dosud slouží jako sídlo městské samosprávy.
 Roderichova kaple
460.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, volně přístupno, Moravskoslezský kraj, Podhradí
Kapli nechal na místě staré zchátralé dřevěné stavby postavit na počest narození prvorozeného syna Rodericha hrabě Ferdinand von Arz-Wasegg. Stavba vznikla r. 1837. V interiéru dříve visel obraz Panny Marie a později Cyrila a Metoděje. V roce 2012 proběhla rekonstrukce.
 rychta
290.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, zachovalý, nepřístupno, Olomoucký kraj, Hlubočky
Kdy vznikla rychta neboli fojtství č. p. 10, stojící v nejstarší části obce Hlubočky na Náměstí Družby, není známo. Od r. 1958 je tento jednopatrový objekt národní kulturní památkou.
 sousoší Kalvárie
558.0 m. n.m.
pomník, památník, zachovalý, volně přístupno, Olomoucký kraj, Jívová
Poloplastika Ježíše Krista na kříži se sousoším z roku 1836 jako dar za ukončení epidemie cholery. Na stranách na volutových konzolách sochy P. Marie a sv. Jana Evangelisty, na mohutném podstavci reliéf sv. Františka z Assisi. Pravděpodobně práce sochaře Antona Bernarda Kulzera. R. 2010 restaurováno
 sousoší sv. Floriána
557.0 m. n.m.
pomník, památník, zachovalý, volně přístupno, Olomoucký kraj, Jívová
Sousoší sv. Floriána z roku 1847. Po stranách sv. Jan z Boha a sv. Jan Nepomucký. Sousoší po r.1945 přemístěno do prostorů státního statku. Po r.1991 přemístěno zpět na původní místo uprostřed obce. V tomtéž roce nově vysvěceno.
 Spálov
zámek, zachovalý, nepřístupno, Moravskoslezský kraj
Tvrz vnikla patrně na počátku 16. století za Podstatských z Prusinovic. V letech 1695-98 přestavěna na raně barokní zámek. Další přestavba v r. 1845 a v r. 1921. Ve 2. po. 20. stol. necitlivě modernizován.
 Stará Voda
540.0 m. n.m.
Altwasser, zaniklá ves
ostatní - palác, dům, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Olomoucký kraj, Stará Libavá
Ves Stará Voda (Altwasser) vznikla zřejmě kolem r. 1250, první písemná zmínka o ní pochází z r. 1456. Po II. světové válce došlo k odsunu většinového německého obyvatelstva a následně bylo území začleněno do vojenského újezdu Libavá a obec zanikla.
 Šternek
480.0 m. n.m.
hrad, terénní náznaky, volně přístupno, Moravskoslezský kraj
Pouhé zbytky zdiva zůstaly po hradu, patřícím zřejmě pánům ze Šternberka. Jeho historie trvala jen desítky let. Stával na ostrožně ze dvou stran obklopený hlubokým srázem. Jeho definitivní konec nastal po stavbě silnice Opava-Olomouc v letech 1775-7.