Výsledky hledání míst

Hledání podle klíčového slova.

Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost
Počáteční písmeno
Nastavte si výpis míst podle prvního písmene názvu.

A B C Č D E F
G H Ch I J K L
M N O P Q R Ř
S Š T U V W X
Y Z Ž
Vaše okolí
Pro vyhledání míst kolem vás bude možná nutné povolit odečtení vaší polohy.

Nalezeno celkem 6842 záznamů, 107 / 457 stran, vyhledáno za 1.24 sec
 kamenný tříobloukový most
277.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Pardubický kraj, Lozice
Kamenný most přes říčku Novohradku postaven r. 1866. Historický kamenný tříobloukový most. Významná technická památka. Stojí na dvou pilířích s použitím segmentové klenby. Dnes stojí mimo hlavní tah silnice. Most zapsán do seznamu kulturních památek r. 1987.
 Kamenný Újezd
493.0 m. n.m.
tvrz, zaniklý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kamenný Újezd
Zaniklá středověká tvrz, jediná písemná zmínka z r. 1409 (rožmberská popravní kniha). Tvrz jako rezidence neměla dlouhého trvání, neboť již poč. 15. stol. sídlili majitelé na hradě Maškovci. Pak sloužila jako obydlí kaplanů. Koncem 17. stol. zbořena. Zbytky tvrze zarovnány před koncem 19. století.
 kamenný viadukt
902.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Karlovarský kraj, Pernink
Trať z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu je nazývána Krušnohorským Semmeringem. Vybudována v letech 1897–1899. Viadukt je náročnou technickou stavbou. V nejvyšším bodě dosahuje výšky 20 metrů. Pernink s nadmořskou výškou 902 metrů je druhou nejvýše položenou stanicí u nás.
 kamenný železniční viadukt
258.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Úvaly
Železniční viadukt postaven r. 1845. R. 1954 vedle kamenného postaven železobetonový viadukt. Betonový viadukt tvoří devět spojitých skořepinových kleneb. Most má 9 oblouků půlkruhového profilu. Rozpětí oblouku je 9 m, šířka 8,9 m. Výška 13 m, délka 125 m. Od r. 2008 prohlášen památkou.
 kamenný železniční viadukt
266.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Bohouňovice I
Viadukt postaven r. 1900. Půdorysně esovitě zakřiven. Sedm půlkruhových oblouků o rozpětí 12 m. Stavěn z pískovcových kvádrů a žulových bloků. Pilíře mírně kónické. Patří k nejpůsobivějším objektům dopravního stavitelství na území středních Čech. R. 1991 prohlášen za nemovitou kulturní památku.
 kamenný železniční viadukt
517.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Nová Ves
Doklad mostního stavitelství konce 19. stol. Součást železniční tratě z Horní Cerekve do Tábora. Mírně zakřivený kamenný viadukt tvořen jedenácti klenutými oblouky. Vyzděn z lomového kamene. Oblouky půlkruhově zaklenuté. Nad silniční komunikací je záklenek segmentový. Výrazný krajinotvorný prvek.
 kamenný železniční viadukt
475.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kloužovice
V roce 1883 vybudována železniční dráha Tábor-Horní Cerekev. V okolí Chýnova čtyři mosty podobající se antickým viaduktům. Jedním z nich viadukt v Kloužovicích. Má pět mostních oblouků. Jeden z nejhezčích viaduktů na trati do Tábora.
 kamenný železniční viadukt
495.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Chýnov
Kamenný most o devíti mostních polokruhových obloucích postaven na konci 19. stol. Vybudovali ho italští dělníci. Vede přes údolí Močítka, přes Chýnovský potok. Je jedním z největších kamenných mostů v Čechách. Výška kolem 30 m. Materiál je žula spojovaná vápennou maltou. Technická památka.
 kamenný železniční viadukt
505.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Sázava
Novostavba železniční tratě Brno–Havlíčkův Brod byla zprovozněna r. 1953. Nahradila místní dráhy z přelomu 19. a 20. stol. Železobetonový viadukt dlouhý 200 m s nejvyšší výškou na řekou 36 m má 10 pilířů. Na tělese staré železniční tratě vznikla jedna z nejkrásnějších inline tras na území republiky.
 kamenný železniční viadukt
320.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Mšeno
Most postaven v letech 1895-1897. Půdorysně mírně zakřivený most. Délka 128 m. Šest půlkruhových oblouků. Rozpětí 11,8 metru. Nejvyšší oblouk vysoký 30 metrů. Výška mostu nad dnem údolí 32 metrů. Postaven z kamenného zdiva.
 kamenný železniční viadukt
540.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Pořín
Most z r. 1888 je z režného kamenného zdiva, o sedmi mostních otvorech. Most je ve stoupání, ale i v tvaru "S". Největší výška středního pilíře je 11,71 m. Pod druhým a třetím obloukem vede cesta, pod druhým obloukem protéká Turovecký potok. Do seznamu kulturních památek zapsán r. 1988.
 kamenný železniční viadukt
498.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pacov
Viadukt překonává údolí potoka. Doklad mostního stavitelství konce 19. stol. Součást železniční tratě z Horní Cerekve do Tábora. Stavěn v letech 1886–1888. Mírně zakřivený kamenný viadukt. Devět klenutých oblouků. Stěny završeny římsou z pískovcových kvádrů.
 kamenný železniční viadukt
440.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Milevsko
Železniční trať uvedena do provozu 21. 11. 1889. Viadukt neomítnutý. Zapsán do Ústředního seznamu kulturních památek ČR. Koruna široká 60 cm a vysoká 33 cm. Viadukt dlouhý 140,15 m, široký 4,85 m, délka přemostění 121,80 m a výška 20,65 m. Výška nad Milevským potokem 23 metrů.
 kamenný železniční viadukt
519.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pošná
Železniční viadukt u Pošné vystavěn kolem r. 1888. Most je o třech stažených obloucích. Pilíře vyzděné z lomového kamene. Stavbu mostu prováděli Italové. Zahájení provozu na trati uskutečněno 17. 12. 1888.
 kamenný železniční viadukt
438.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Dobronice u Chýnova
Most stojí západně od Dobronic u Chýnova. Nachází se na železniční trati Tábor–Pelhřimov-Horní Cerekev. Vybudován v roce 1883. Viadukt vytvořen podle vzoru antických viaduktů. Most u Dobronic u Chýnova je pětiobloukový. Přemosťuje údolní nivu s Chotovinským potokem.