Turistické cíle v okolí obce Brozánky

nebo vyberte

Brozánky

Ústecký kraj,  Ústí nad Labem  (UL)
Nalezeno celkem 386 záznamů, 31 / 33 stran, vyhledáno za 0.2 sec
 vodárenská věž u Obřího pramene
225.0 m. n.m.
věž - vodárenská, chátrající, nepřístupno, Ústecký kraj, Lahošť
Zděná hranolová věž bez slohových znaků, postavená v 18. století pro zásobování duchcovských lázní Valdštejnů léčivou vodou z lahošťského Obřího pramene. V Obřím prameni byl r. 1882 nalezen tzv. Duchcovský poklad, depot bronzových keltských výrobků.
 vodní nádrž Všechlapy
215.0 m. n.m.
voda - přehrada, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Zabrušany
Vodní nádrž Všechlapy z let 1958-1961 byla vybudována na potoce Bouřlivec k zajištění odběru vody pro nedalekou tepelnou elektrárnu Ledvice a společnost AGC Flat Glass Czech. Vedlejším účelem je výroba elektrické energie v malé vodní elektrárně. Hráz vytváří jezero o rozloze 35 ha.
 vodojem
věž - vodárenská, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Chudeřice
Věžový vodojem sklárny Weinmann Werke, postavený v letech 1915–16, který zásoboval sklárnu technologickou vodou z řeky Bíliny. V r. 1945 byl vodojem napojen na přivaděč labské vody ze Zálezel. Je 43 m vysoký, ve výšce 30 m jsou nádrže o objemu 150 m3. V r. 1999 byl prohlášen kulturní památkou.
 vrchnostenský dvůr
202.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, chátrající, nepřístupno, Ústecký kraj, Želénky
Zchátralý barokní hospodářský dvůr pražských arcibiskupů ze 17. století snad na místě areálu někdejší tvrze, doložené v 15. a 16. století. Nejpozoruhodnější částí je raně barokní špýchar, v jehož štítě je vložen erb stavebníka, s obytnou budovou.
 vrchnostenský úřední dům
237.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, chátrající, nepřístupno, Ústecký kraj, Teplice
Velký dům na jihozápadním rohu teplického Zámeckého náměstí vznikl v letech 1810–1811 jako sídlo vrchnostenských úřadů. Postaven na místě objektů poškozených velkým požárem města r. 1793. Po r. 1945 postupně zchátral, od r. 1990 předmět majetkové spekulace. Ještě r. 2016 prázdný nabízen k prodeji.
 Vrkoč
příroda - vrch, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Ústí nad Labem-Vaňov
Národní přírodní památka leží v chráněné krajinné oblasti České středohoří. Evropsky významná pro charakteristický sloupovitý rozpad čediče. Odkryta náhodně při stavbě železniční trati do Ústí nad Labem, koncem 19. stol.
 Windsor
mlýn - větrný, zřícenina, nepřístupno, Ústecký kraj, Siřejovice
Původně větrný mlýn byl roku 1869 přestavěn na lovecký zámeček ve formě umělé zříceniny, od konce 19. století do roku 1945 výletní restaurace. Poté opuštěn, řícení se stalo přirozeným. Dnes nad čerpací stanicí PHM u dálnice D8 ve směru do Prahy.
 Zabrušany
220.0 m. n.m.
hradiště, terénní náznaky, volně přístupno, Ústecký kraj, Zabrušany
Slovanské opevněné hradiště z období 9.–12. století. Nachází se na ostrožne v nadmořské výšce 230 m n. m. nad obcí Zabrušany na Teplicku. Významné archeologické naleziště.
 Zahradní a plesový dům
239.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Teplice
Barokní objekt pro pořádání plesů a slavností, postavený r. 1732 zednickým mistrem Kristiánem Laglerem západně od teplického zámku. V 19. století rozšířen, dnes součást Domu kultury, koncertní sál a sídlo Severočeské filharmonie.
 železniční most
150.0 m. n.m.
most, chátrající, volně přístupno, Ústecký kraj, Ústí nad Labem
Železniční most přes Labe v Ústí nad Labem vznikl jako náhrada původního kombinovaného mostu z roku 1874. Přes řeku převádí dvojkolejnou trať a lávku pro pěší.
 železniční most
381.0 m. n.m.
Hrob - Mlýny
most, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Hrob
Ocelový most převádí trať Praha - Moldava v Krušných horách přes údolí Bouřlivce. Postaven byl roku 1883, dodnes se zachovala původní konstrukce. Strmé svahy pod opěrami zpevňuje kamenný zához.
 železniční tunel
155.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Litoměřice
Bývalý železniční tunel (cca 300 m) vedl trať Rakouské severozápadní dráhy pod historickým centrem města. Důvodem pro jeho stavbu byla tehdejší hustá zástavba na pravém břehu Labe. Provozu přestal sloužit po přeložce trati roku 1958, dnes je využíván sklad a garáže.