Turistické cíle v okolí obce Vrbno nad Lesy

nebo vyberte

Vrbno nad Lesy

Ústecký kraj,  Louny  (LN)
Nalezeno celkem 336 záznamů, 10 / 28 stran, vyhledáno za 0.26 sec
 kostel Čtrnácti svatých pomocníků
190.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Louny
Barokní hřbitovní kostel Nejsvětější Trojice a Čtrnácti svatých pomocníků postaven v letech 1714–18 jako dík za odvrácení moru roku 1713. Dnes jeden z mála pozůstatků staré zástavby Velkého (Žateckého) předměstí.
 kostel Matky Boží
193.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Louny
Hřbitovní kostel na bývalém Pražském (Malém) předměstí Loun byl postaven v 15. století. Věž byla zvýšena 1612, kostel opraven po saském vpádu 1631. Důkladnou opravu provedl 1913 zdejší rodák Kamil Hilbert.
 kostel Nanebevzetí Panny Marie
223.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Středočeský kraj, Zlonice
Místé původní středověké svatyně Kinští v l.1727–35 vystavěli F.M.Kaňkou a F.Hubnerem barokní kostel. Dvojice věží po stranách presbytáře vystavěna v roce 1744 stavitelem K.I.Dientzenhoferem. Střecha mansardová, věže mají cibulovité báně.
 kostel Nanebevzetí Panny Marie
197.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Postoloprty
Velkolepý farní kostel v Postoloprtech postavil v místech někdejšího benediktinského kláštera v letech 1746–53 A. Altomonte mezi zámkem, náměstím a starším kostelem sv. Františka. Jeho obvodové zdi se zachovaly ve stodole děkanství.
 kostel Nanebevzetí Panny Marie
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Vrbno nad Lesy
Kostel ve Vrbně byl původně gotický ze 13. století, roku 1480 byl opraven a v roce 1665 přestavěn - chrámová loď byla prodloužena a věž byla zvýšena o patro. Další přestavba se uskutečnila roku 1914. Kostel je jednolodní, s raně gotickým presbytářem a hranolovou věží s cibulovou bání
 kostel Nanebevzetí Panny Marie
251.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Opočno
Původně gotický kostel byl nově postaven v letech 1710–1713 a obnoven po požáru v letech 1802–1803. Z původní stavby zachována spodní část věže s klenbou z přelomu 13. a 14. století.
 kostel Nanebevzetí Panny Marie
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Středočeský kraj, Tuřany
Gotický poutní kostel Nanebevzetí Panny Marie z roku 1352. V interiéru dřevěná milostná soška Panny Marie Tuřanské. Kostel barokně upraven v 18. století a zrekonstruován na konci 20. století.
 kostel Nanebevzetí Panny Marie
199.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Chotěšov
Barokní chotěšovský kostel z let 1730–37 téměř pohltil gotickou věž staršího objektu. Stavbu provedl P. P. Columbani, dominuje rozlehlé svažité návsi obce, existující nejméně od 11. století.
 kostel Narození Panny Marie
441.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Ročov
Římskokatolický farní kostel Narození Panny Marie v Ročově je novogotická sakrální stavba z let 1876-1883.
 kostel Narození Panny Marie
Páleč
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Středočeský kraj
Kostel Narození Panny Marie vystavěn v letech 1333 až 1338 za Jana IV. z Dražic. Od roku 1384 byl kostel farní. Opraven slohově r. 1891. V sakristii je pozdně gotická křtitelnice z růžové opuky.
 kostel Narození sv. Jana Křtitele
236.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Klapý
Kostel pochází pravděpodobně ze 40. let 14. století, přestavován 1493 a 1779. V 19. století postavena novogotická věž. Okolí dosud nese stopy dvou velkých sesuvů půdy z nedalekého hradního kopce.
 kostel Narození sv. Jana Křtitele
Vraný
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, v návštěvních hodinách, Středočeský kraj
Kostel Narození sv. Jana Křtitele z let 1751–1761. Autorem je Otto Gabriel Juschka. Interiér kostela je slohově jednotný – fresky jsou od Jana Václava Spitzera, oltářní obrazy a sochařská výzdoba je připisována dílně Františka Ignáce Platzera.