Turistické cíle v okolí obce Březno

nebo vyberte

Březno

Ústecký kraj,  Chomutov  (CV)
Nalezeno celkem 194 záznamů, 9 / 17 stran, vyhledáno za 0.22 sec
 kostel Všech svatých
215.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Libočany
Na místě starší stavby vznikl v letech 1749–69 velký rokokový kostel s bohatým vnějším dekorem a vnitřním zařízením, bezprostředně následovaný farou zámeckého typu. V současné době prochází rekonstrukcí.
 krematorium
pomník, památník, zachovalý, v návštěvních hodinách, Ústecký kraj, Most
Krematorium v Mostě je technickou památkou postavenou v letech 1923 až 1924 podle návrhu architekta Augusta Kirsteina.
 křížová cesta
sakrální památky - křížek, boží muka, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Kadaň
Barokní Křížová cesta, tvořená 7 výklenkovými kaplemi, která vede Smetanovými sady k františkánskému klášteru. Křížová cesta vznikla na konci 17. století. Každá kaple bývala zdobena reliéfem a dvěma sochami svatých, patřících mezi Čtrnáct svatých pomocníků. Sochy dnes vesměs chybí.
 Libědice
260.0 m. n.m.
zámek - původní tvrz, chátrající, nepřístupno, Ústecký kraj, Libědice
Renesanční tvrz Novohradských z Kolovrat s rozsáhlým dvorem z konce 16. století přestavěná (1708–25) bosými karmelitány od Panny Marie Vítězné v Praze na barokní zámek. Po zrušení kláštera Náboženský fond, od 1808 soukromý (1845-1945 Černínové z Chudenic). Po 1948 JZD, dnes prázdný.
 Libočany
zámek, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Libočany
Václav Karel Schroll ze Schrollenbergu dal zbourat starou tvrz a na jejím místě postavil r. 1770 barokní zámek. Pak majetek továrníka Jana Münzberga a od roku 1925 František Weinhardt, v jehož vlastnictví zámek byl až do roku 1954.
 Líčkov
zámek - původní hrad, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Liběšice
V zámek byl přestaven starší hrad v 16. stol., pravděpodobně rodem Hrobčických. Zámek je koncem 18. stol. používán jako pivovar, lihovar, cikorkárna, skladiště a objekt pustne. V r. 1992 je zámek vrácen paní Marii Brázdové, která zámek obnovila.
 Maják
298.0 m. n.m.
věž - rozhledna, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Strupčice
Dřevěná 7,5 m vysoká rozhledna (vyhlídková plošina ve výšce 4,8 m) na bývalé důlní výsypce, postavena podle projektu arch. kanceláře e-MRAK v roce 2012 a oficiálně otevřena 24. července téhož roku. Z volně přístupné rozhledny je vidět kromě dolů a elektráren i na Krušné Hory a České Středohoří.
 Mašťov
400.0 m. n.m.
zámek - původní hrad, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Mašťov
Renesanční zámek vzniklý přestavbou gotického hradu nad městečkem na východním úpatí Doupovských hor. Další úpravy v baroku. Součástí areálu je i úřednický dům, velká sýpka a dvoje gotická boží muka u silnice.
 Matylda
voda - jezero, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Most
Umělé jezero Matylda vzniklo v letech 1986–92 na místě bývalého povrchového dolu Vrbenský. Ten měl za 1. republiky jméno Matylda. Má rozlohu 38,7 ha, hloubku 3,5 až 4 m. Jednou za rok je napájeno vodou z Nechranické přehrady.
 Měcholupy
zámek - původní tvrz, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Měcholupy
Zámek byl na konci 17. stol. přestavěn ze starší tvrze Karlem z Paaru, který založil i zámecký park. Od r. 1860 byl zámek ve vlastnictví rodiny Dreherů, která jej vlastnila až do r. 1948. Dnes je v zámku speciální škola.
 městská elektrárna I
288.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Želina
Vodní elektrárna, postavená městem Kadaň v letech 1907–08. Vodu na turbíny přivádí 166 m dlouhý tunel od želinského jezu. Provoz zastaven roku 1925 po dostavbě elektrárny Lomazice, obnoven po rekonstrukci roku 1995. Vzácně dochovaný doklad počátků elektrifikace v Čechách.
 městská elektrárna II (Diesel)
293.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Kadaň
Elektrárna poháněná dieselovým motorem byla postavena roku 1913 jako záložní a špičkový zdroj kadaňské energetické soustavy. Kromě vlastní výroby zde fungovala i rozvodna a mechanická dílna. Dnes soukromý objekt s truhlářskou dílnou. Nedaleko odtud se dochovala dobová trafostanice.