Turistické cíle v okolí obce Kašperské Hory

nebo vyberte

Kašperské Hory

Plzeňský kraj,  Klatovy  ( KT)
Nalezeno celkem 221 záznamů, 14 / 19 stran, vyhledáno za 0.2 sec
 Prášilské jezero
1080.0 m. n.m.
voda - jezero, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Prášily
Prášilské jezero patří mezi pět ledovcových jezer ležících v hlubokých lesích na české straně Šumavy. Leží v nadmořské výšce 1080 m a má rozlohu 3,7 ha při maximální hloubce 15 m. Je celoročně přístupné z Prášil po červené značce pro pěší, cyklisty, příp. lyžaře.
 Přečín
760.0 m. n.m.
zámek - původní tvrz, chátrající, nepřístupno, Jihočeský kraj, Vacov
Bývalá tvrz Koců z Dobrše a později zámek Schwarzenberků. Hlavní budova rozlehlého areálu má čtyři osy, křížově klenuté arkády s hřebínky. Patro členěno pilířky; na nároží zbytky sgrafitového kvádrování. Zchátralý zámek dnes v soukromém vlastnictví.
 Pustý hrádek
900.0 m. n.m.
Pustý zámek u Kašperka
hrad, zřícenina, volně přístupno, Plzeňský kraj, Kašperské Hory
Dnes již zbytky předsunutého opevnění hradu Kašperk. Postaven byl zřejmě Švamberky v 1. pol. 15. st. Sloužil jako zajištění vyvýšeniny před hradem. Původně se jednalo o dvoupodlažní stavbu s pětibokou věží.
 Putkov
tvrz, terénní náznaky, volně přístupno, Jihočeský kraj, Zdíkov
Hradiště v druidských dobách plnilo psychotronickou funkci k očistě krajiny. 0,3 km východně od obce, v lesíku na ostrohu "Na Hájích". Osada je prvně písemně doložena kolem r. 1400.
 Rabí
hrad, zřícenina, v návštěvních hodinách, Plzeňský kraj, Rabí
Nejmohutnější zřícenina hradu v Čechách založeného pány z Budětic poč. 14. stol. Později jej vlastnili Švihovští, významně rozšířili za účasti stavitele Benedikta Rejta. Po třicetileté válce zpustl. R. 1421 zde přišel o druhé oko Jan Žižka z Trocnova.
 radnice
472.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, zachovalý, v návštěvních hodinách, Plzeňský kraj, Sušice I
Radnice stojí v severní polovině zhruba obdélné plochy náměstí. Původně renesanční stavba, v roce 1707 po požáru rozšířena do dnešní čtyřkřídlé mohutné budovy. Uprostřed jižního hlavního průčelí renesanční vstupní portál a štíhlá hranolová věž s cibulovou bání s lucernou. Přestavěna v roce 1850.
 radnice
ostatní - palác, dům, zachovalý, v návštěvních hodinách, Plzeňský kraj, Kašperské Hory
Renesanční dům místokancléře českého království Jiřího z Lokšan, v roce 1597 upravený na radnici. Na konci 17.stol, barokně upraveno průčelí, znovu přestavěna v 70. letech 18. stol. Filipem Hegerem.
 Rechle, hradlový most
943.0 m. n.m.
Srní - Vchynice-Tetov
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj
Počáteční objekt Vchynicko-tetovského plavebního kanálu byl postaven 1799–1801 pro přemostění Vydry a zachycování plaveného dřeva před začátkem nesplavného úseku. Do 1953 po něm vedla i cesta Srní - Modrava, poté zchátral a byl stržen. Obnoven 2000.
 Rozacínovský dům
Stará lékárna
ostatní - palác, dům, chátrající, nepřístupno, Plzeňský kraj, Sušice I
V jádru gotický měšťanský dům, přestavěn renesančně. Patřil rodině Rosaciů a lékárnické rodině Firbasovské. Dům je od počátku devadesátých let opuštěný a není přístupný.
 rychta/fara/radnice
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Jihočeský kraj, Stachy
Zevně barokní obdélný patrový dům s mansardovou střechou v severní části stašské návsi (náměstí) sloužil postupně jako královácká rychta, fara a sídlo obecní samosprávy. Pochází nejméně z 18. století, renesanční portál s erby v nadpraží neznámého původu.
 silniční most tzv. Dolní
450.0 m. n.m.
barokní kamenný most (Dolní)
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Žichovice
Jeden ze dvou nedaleko od sebe stojících historických mostů překlenujících Nezdický potok v obci. Barokní technická památka patrně z počátku 17. století. Kamenný silniční most se dvěma segmentovými oblouky a středním pilířem s břitem. Ve středu poprsně mostu na severu osazen litinový křížek.
 silniční most tzv. Horní
450.0 m. n.m.
horní kamenný most
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Žichovice
Jeden ze dvou nedaleko od sebe stojících historických mostů překlenující Nezdický potok v obci. Barokní technická památka patrně z 18. století. Zachována jen východní polovina mostu, druhá západní byla zničena za velké povodně v roce 1890. Byla nahrazena novodobou vodorovnou železobetonovou deskou.