Turistické cíle v okolí obce Radenín

nebo vyberte

Radenín

Jihočeský kraj,  Tábor  (TA)
Nalezeno celkem 154 záznamů, 4 / 13 stran, vyhledáno za 0.19 sec
 Husův sbor
554.0 m. n.m.
sakrální památky - kostel, chrám, zachovalý, příležitostně, Jihočeský kraj, Chotoviny
Komplex modlitebny se zvonicí, farního domu a společenského objektu, postavený v Chotovinách roku 1924 podle projektu O. Weinzettla v pozoruhodné kombinaci moderny s tradicionalistickými prvky (zejména helmice věže).
 Hýlačka
525.0 m. n.m.
věž - rozhledna, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Větrovy
Původní rozhlednu Hýlačka nechal postavit r. 1920 Klub českých turistů Tábor. R. 1990 byla po opravě znovu otevřena veřejnosti, od r. 1995 kulturní památkou ČR. Dne 1.1.2012 rozhledna vyhořela. R. 2013 byl vybrán arch. návrh podoby nové rozhledny, která bude mít moderní lehkou ocelovou konstrukci.
 Jordán
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Tábor
Nádrž Jordán založena roku 1492 přehrazením Košínského (Tismenice, Tismenického) potoka. Rezervoár vody pro město Tábor. Voda byla prostřednictvím vodních mlýnů a dřevěného čerpadla přečerpávána do vodárenské věže a rozváděna do kašen.
 Kámen
hrad, zachovalý, v návštěvních hodinách, Vysočina, Pacov
Gotický hrad z roku 1316. V druhé polovině 17. stol. opraven a poté částečně barokně přestavěn. V roce 1948 zestátněn, zrekonstruován a poté sem bylo umístěno muzeum motocyklů.
 kamenná kašna
467.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Chýnov
Kamenná kašna datována rokem 1865. Stojí v horní části protáhlého náměstí. Čtyřboká žulová nádrž zhotovena z tesaných kvádrů. Fontánu tvoří čtyřboký dřík. Rozměry kašny 6 x 6 m, parapet 90 cm vysoký. V seznamu kulturních památek od r. 1963.
 kamenný železniční viadukt
517.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Nová Ves
Doklad mostního stavitelství konce 19. stol. Součást železniční tratě z Horní Cerekve do Tábora. Mírně zakřivený kamenný viadukt tvořen jedenácti klenutými oblouky. Vyzděn z lomového kamene. Oblouky půlkruhově zaklenuté. Nad silniční komunikací je záklenek segmentový. Výrazný krajinotvorný prvek.
 kamenný železniční viadukt
438.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Dobronice u Chýnova
Most stojí západně od Dobronic u Chýnova. Nachází se na železniční trati Tábor–Pelhřimov-Horní Cerekev. Vybudován v roce 1883. Viadukt vytvořen podle vzoru antických viaduktů. Most u Dobronic u Chýnova je pětiobloukový. Přemosťuje údolní nivu s Chotovinským potokem.
 kamenný železniční viadukt
540.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Pořín
Most z r. 1888 je z režného kamenného zdiva, o sedmi mostních otvorech. Most je ve stoupání, ale i v tvaru "S". Největší výška středního pilíře je 11,71 m. Pod druhým a třetím obloukem vede cesta, pod druhým obloukem protéká Turovecký potok. Do seznamu kulturních památek zapsán r. 1988.
 kamenný železniční viadukt
495.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Chýnov
Kamenný most o devíti mostních polokruhových obloucích postaven na konci 19. stol. Vybudovali ho italští dělníci. Vede přes údolí Močítka, přes Chýnovský potok. Je jedním z největších kamenných mostů v Čechách. Výška kolem 30 m. Materiál je žula spojovaná vápennou maltou. Technická památka.
 kamenný železniční viadukt
475.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kloužovice
V roce 1883 vybudována železniční dráha Tábor-Horní Cerekev. V okolí Chýnova čtyři mosty podobající se antickým viaduktům. Jedním z nich viadukt v Kloužovicích. Má pět mostních oblouků. Jeden z nejhezčích viaduktů na trati do Tábora.
 kamenný železniční viadukt
519.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pošná
Železniční viadukt u Pošné vystavěn kolem r. 1888. Most je o třech stažených obloucích. Pilíře vyzděné z lomového kamene. Stavbu mostu prováděli Italové. Zahájení provozu na trati uskutečněno 17. 12. 1888.
 kamenný železniční viadukt
498.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pacov
Viadukt překonává údolí potoka. Doklad mostního stavitelství konce 19. stol. Součást železniční tratě z Horní Cerekve do Tábora. Stavěn v letech 1886–1888. Mírně zakřivený kamenný viadukt. Devět klenutých oblouků. Stěny završeny římsou z pískovcových kvádrů.