Kostel sv. Petra a Pavla z let 1770-1776 se čtyřmi oltáři s relikviemi světců stojí na vršku nad zámkem v místě staršího gotického kostelíka. U schodů do kostela je umístěna socha sv. Floriána z roku 1726 od neznámého autora. U kostela se nachází panský hřbitov s náhrobkem Thurn–Taxisů.
Původně románský kostel byl v Lošticích postaven kolem roku 1200. Dnešní vzhled je výsledkem přestavby koncem 18. století a dostavby severní oratoře v 19. století.
Renesanční kostel byl postaven na novém mohelnickém hřbitově za hradbami roku 1584. Na původní účel upomíná vstupní brána i náhrobky, vetknuté zejména do severní zdi svatyně.
Raně gotický kostel, přestavěný v r.1480. V 16. st. renesanční úpravy a v období baroka přistavěny kaple sv. Anny na severní straně a kaple a sv. Kříže na jižní straně chrámové lodi.
Gotický kostel stojí na místě bývalé tvrze ze 14. stol. R. 1701 se věž tvrze stala základnou pro nový kostel. R. 1731 byl kostel renovován. R. 1750 k němu byla přistavěna kaple Panny Marie se sakristií. R. 1908 kostel vážně poškodil požár, opraven byl v l. 1908-1911.
Kostel byl postaven v románském slohu pravděpodobně již v 1. pol. 13. stol. (jak lze usoudit z jeho architektonické podoby). Poprvé je kostel zmiňován r. 1369. R. 1529 byla přistavěna boční kaple. Poč. 18. stol. byl kostel barokně upraven. R. 1800 byla přistavěna nová sakristie.
Původně zřejmě gotický kostel pocházející asi ze 13. stol. Uvnitř je náhrobek rytíře Jana z Linhartic z r. 1562. Později barokně přestavěn. V r. 1893 vyhořel po zásahu bleskem. V období světových válek byly roztaveny kostelní zvony pro válečné účely. K poslední opravě kostela došlo roku 1999.
Kovárna pochází z 1. pol. 19. stol. Doklad původního vybavení obce. Urbanisticky a architektonicky hodnotná venkovská stavba. Před prostorem kovárny pod rizalitem loubí, nesené válcovými pískovcovými pilíři s hranolovými patkami a toskánskými hlavicemi. Chráněná kulturní památka od r. 1964.
pomník, památník, zachovalý, volně přístupno, Pardubický kraj, Jevíčko
Hodnotný rokokový kříž. Pískovcový podstavec. Vyveden v náročném dekorativním provedení. Na soklu železný, černě natřený, částečně zlacený kříž. V dolní části zrcadlo s obrazem Panny Marie. Nad obrazem pozlacená lebka se zkříženými hnáty. Ukřižovaný i paprsky kolem jeho těla pozlacené.