Turistické cíle v okolí obce Praha 4-Komořany

nebo vyberte

Praha 4-Komořany

Hl.m.Praha,  Hl.m.Praha  (AB)
Nalezeno celkem 844 záznamů, 43 / 71 stran, vyhledáno za 0.24 sec
 Morzinský palác
U Mouřenínů
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 1-Malá Strana
Na místě dvou starších domů byl s využitím jejich konstrukcí v letech 1713–14 postaven dle projektu Jana Santiniho barokní palác. Střídmou fasádu oživují sochy Ferdinanda Maxmiliána Brokoffa, zejména sousoší Maurů, erbovních figur Morzinů.
 most císaře Františka Josefa I.
později Štefánikův, Eliščin, Leoše Janáčka, Švermův
most, zaniklý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Holešovice
Řetězový most císaře Františka Josefa I. byl zkonstruován v l. 1865-68 (arch. návrh R. M. Ordish, W. H. Le Feuvre a Max von Ende). Most byl časem přejmenován na Štefánikův, L. Janáčka a Švermův. Uzavřen r. 1941, demontován v l. 1946-47. Některé jeho části se nacházejí v Národním technickém muzeu.
 most Dr. E. Beneše
208.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Štěchovice
První československý most, nesený dvěma dutými betonovými oblouky, byl postaven v letech 1937–1939 podle projektu Miloslava Klementa přes Vltavu ve Štěchovicích. Pokus o destrukci německou armádou na jaře 1945 nebyl naštěstí dokončen, od následujícího léta a znovu od r. 1990 nese dnešní název.
 Motol
zámek, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 5-Motol
Zámek byl postaven ve druhé polovině 19. stol. malostranskými johanity. Dnes je zámek veřejnosti nepřístupný a je ve správě Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského.
 Müllerova vila
300.0 m. n.m.
národní kulturní památka
ostatní - palác, dům, zachovalý, v návštěvních hodinách, Hl.m.Praha, Praha 6-Střešovice
Müllerova vila v pražských Střešovicích je asi nejvýznamnější funkcionalistickou stavbou rakousko-českého architekta Adolfa Loose. Je národní kulturní památkou v majetku hl. m. Prahy. Prohlídky umožňuje Muzeum hl. m. Prahy během celého roku.
 Můstek
most, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město
Pozůstatky mostu jsou k vidění na zastávce metra Můstek. Most byl postaven v 1. pol. 15. století a vedl přes – dnes již dávno zasypaný – příkop opevnění Starého Města, které bylo zbudováno v 2. pol. 13. století.
 Muzeum města Prahy
200.0 m. n.m.
hlavní budova
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 8-Nové Město
Hlavní budova Muzea města Prahy je novorenesanční stavba z let 1896-1898, kterou vyprojektoval Antonín Balšánek. Stojí v parčíku v sousedství magistrály u stanice metra Florenc. Nejatraktivnějším exponátem je proslulý Langweilův model Prahy. V letech 2020-2024 probíhá generální rekonstrukce.
 mýtní domek Rudolfovy lávky
190.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Malá Strana
Jediný pozůstatek železné Rudolfovy lávky, která spojovala v letech 1869–1914 před stavbou dnešního Mánesova mostu staroměstské Rejdiště a malostranský Klárov. Hrázděný domek sloužil pro výběrčího mýta, po demontáži lávky jako obytný dům.
 Na Pepři
449.0 m. n.m.
věž - rozhledna, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Jílové u Prahy
Nová telekomunikační věž z roku 2007 s vyhlídkovou plošinou, sloužící současně jako rozhledna.
 Na Pišťáku
460.0 m. n.m.
Pišťák
hradiště, terénní náznaky, volně přístupno, Středočeský kraj, Řevnice
Hradiště bylo osídleno možná v období eneolitu, době halštatské i v raném středověku. Zachovaly se dva valy chránící kamenitou ostrožnu. Místo nabízí výhledy do krajiny.
 nádraží Praha-Královské Vinohrady
205.0 m. n.m.
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Vinohrady
Secesní budova nádraží, postavená v letech 1912–1913 podle projektu architekta Jana Heindla. Původně zastávka Královské Vinohrady (Königliche Weinberge) byla v letech 1923–1933 stanicí. Zrušena v červnu 1944, částečně sloužila až do 60. let 20. století. Dnes sídlo Technické ústředny Českých drah.
 nádraží Praha-Vyšehrad
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Nové Město
Secesní nádražní budova vybudovaná v l.1904–05, snad podle projektu Antonína Balšánka či Jana Vejrycha. Jako železniční stanice byla zrušena 1960, dnes zde funguje výhybna. V roce 2008 byla zbořena hrázděná čekárna. Budova, v roce 2001 vyhlášena jako kulturní památka, je řadu let opuštěná a chátrá.