Turistické cíle v okolí obce Jinočany

nebo vyberte

Jinočany

Středočeský kraj,  Praha-západ  (PZ)
Nalezeno celkem 904 záznamů, 47 / 76 stran, vyhledáno za 0.21 sec
 most císaře Františka Josefa I.
později Štefánikův, Eliščin, Leoše Janáčka, Švermův
most, zaniklý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Holešovice
Řetězový most císaře Františka Josefa I. byl zkonstruován v l. 1865-68 (arch. návrh R. M. Ordish, W. H. Le Feuvre a Max von Ende). Most byl časem přejmenován na Štefánikův, L. Janáčka a Švermův. Uzavřen r. 1941, demontován v l. 1946-47. Některé jeho části se nacházejí v Národním technickém muzeu.
 Motol
zámek, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 5-Motol
Zámek byl postaven ve druhé polovině 19. stol. malostranskými johanity. Dnes je zámek veřejnosti nepřístupný a je ve správě Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského.
 Müllerova vila
300.0 m. n.m.
národní kulturní památka
ostatní - palác, dům, zachovalý, v návštěvních hodinách, Hl.m.Praha, Praha 6-Střešovice
Müllerova vila v pražských Střešovicích je asi nejvýznamnější funkcionalistickou stavbou rakousko-českého architekta Adolfa Loose. Je národní kulturní památkou v majetku hl. m. Prahy. Prohlídky umožňuje Muzeum hl. m. Prahy během celého roku.
 Můstek
most, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město
Pozůstatky mostu jsou k vidění na zastávce metra Můstek. Most byl postaven v 1. pol. 15. století a vedl přes – dnes již dávno zasypaný – příkop opevnění Starého Města, které bylo zbudováno v 2. pol. 13. století.
 Muzeum Českého krasu
235.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, zachovalý, v návštěvních hodinách, Středočeský kraj, Beroun
Muzeum sídlí v nejstarší berounském domě, Jenštejnském a sousedním domě čp. 88, přímo na hlavním Husově náměstí. Součástí expozice je také výstavní síň Konírna a Geopark Barrandien – expozice pod širým nebem ve dvoře domu.
 Muzeum města Prahy
200.0 m. n.m.
hlavní budova
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 8-Nové Město
Hlavní budova Muzea města Prahy je novorenesanční stavba z let 1896-1898, kterou vyprojektoval Antonín Balšánek. Stojí v parčíku v sousedství magistrály u stanice metra Florenc. Nejatraktivnějším exponátem je proslulý Langweilův model Prahy. V letech 2020-2024 probíhá generální rekonstrukce.
 Muzeum Oty Pavla
ostatní, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Buštěhrad
Muzeum je umístěno v domě, kde za protektorátu bydlela rodina Popperů. Jsou zde vystaveny předměty a dokumenty spjaté se životem spisovatele. Malá část expozice je věnována historii Buštěhradu.
 mýtní domek Rudolfovy lávky
190.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Malá Strana
Jediný pozůstatek železné Rudolfovy lávky, která spojovala v letech 1869–1914 před stavbou dnešního Mánesova mostu staroměstské Rejdiště a malostranský Klárov. Hrázděný domek sloužil pro výběrčího mýta, po demontáži lávky jako obytný dům.
 Na Farkách
260.0 m. n.m.
hradiště, terénní náznaky, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Troja
Na místě hradiště byl vybudován archeopark. Nově vyrostla hradba tvořená palisádou, jejíž součástí je zrekonstruovaná "původní" brána. Hradiště bylo v druhé polovině minulého století součástí obdělávaných polí.
 nádraží Praha-Královské Vinohrady
205.0 m. n.m.
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Vinohrady
Secesní budova nádraží, postavená v letech 1912–1913 podle projektu architekta Jana Heindla. Původně zastávka Královské Vinohrady (Königliche Weinberge) byla v letech 1923–1933 stanicí. Zrušena v červnu 1944, částečně sloužila až do 60. let 20. století. Dnes sídlo Technické ústředny Českých drah.
 nádraží Praha-Vyšehrad
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Nové Město
Secesní nádražní budova vybudovaná v l.1904–05, snad podle projektu Antonína Balšánka či Jana Vejrycha. Jako železniční stanice byla zrušena 1960, dnes zde funguje výhybna. V roce 2008 byla zbořena hrázděná čekárna. Budova, v roce 2001 vyhlášena jako kulturní památka, je řadu let opuštěná a chátrá.
 nádraží Těšnov (Denisovo nádraží)
technická památka, zaniklý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Nové Město
Novorenesanční nádraží Rakouské severozápadní dráhy z r. 1872–75 podle projektu Carla Schlimpa. Dopravě sloužilo do r.1972. V r.1977 ubouráno severní křídlo, v r. 1985 zbourány zbylé části. Bylo považováno za jedno z nejhezčích nádraží u nás.