Turistické cíle v okolí obce Máslovice

nebo vyberte

Máslovice

Středočeský kraj,  Praha-východ  (PH)
Nalezeno celkem 930 záznamů, 74 / 78 stran, vyhledáno za 0.24 sec
 Wimmerova kašna
ostatní, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město
Novoklasicistní kašna vytvořená roku 1797 Františkem Xaverem Lederererem stojící na Uhelném trhu na pražském Starém Městě.
 zahradní domek Nostického paláce
koželužna, Dobrovského domek, Werichova vila
ostatní - palác, dům, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Malá Strana
Bývalá koželužna Serváce Engla z Engelflusu z počátku 17. st.,od r. 1761 majetek Nosticů. V letech 1798 až 1803 zde žil Josef Dobrovský, v letech 1929–1940 historik Zdeněk Wirth, 1945–1980 Jan Werich, 1948–1968 básník Vladimír Holan.
 základní a mateřská škola
195.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 8-Karlín
Secesní pětikřídlá škola z let 1904-1906 v památkové zóně Karlín. Jedna z nejkrásnějších a nejmodernějších škol Rakousko-Uherska. Součást urbanistického celku Nového Karlína. Bohatá venkovní výzdoba, dvojice fresek s výjevy ze zdejší historie. Až na 2. světovou válku nepřetržitá výuka.
 Zákolanský a Dobrovízský potok
330.0 m. n.m.
přírodní památka
voda, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Dobrovíz
Přírodní památka byla vyhlášena r. 2017 na toku Zákolanského (Dolanského) a Dobrovízského potoka k ochraně biotopu chráněného raka kamenáče a kriticky ohroženého raka říčního. Chráněné území je asi 14 km dlouhé při kolísající šířce několika metrů, protože zahrnuje jen koryto a břehy obou potoků.
 zámecký pivovar
190.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 8-Libeň
Zámecký pivovar v sousedství Löwitova mlýna je nejstarším pivovarem na území dnešní Prahy 8. V roce 1545 až 1590 jej nechal postavit Albrecht Bryknarz Brukštejna, někdejší majitel Libně. Roku 1900 byl pivovar zrušen.
 západní pól Prahy
360.0 m. n.m.
pomník, památník, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Dobrovíz
Pražské póly jsou nejvzdálenější body území Prahy ve směru jednotlivých světových stran a jsou určeny hranicí mezi hl. m. Prahou a Středočeským krajem. Na přelomu let 2020-2021 byly označeny betonovými patníky. Západní pól se nachází na hranici katastrů pražské Ruzyně a středočeské Dobrovízi.
 Zdiby
297.0 m. n.m.
zámek - původní tvrz, chátrající, nepřístupno, Středočeský kraj, Zdiby
Zámek vystavěn v pozdně renesančním slohu po r. 1608. Po r. 1948 přešel do správy Státních statků. Tehdy nastala devastace zámku. R. 1992 předán v restituci potomkům původních majitelů. Rekonstrukce byla zahájena, ale r. 1994 stavba z finančních důvodů zakonzervována, nadále však chátrá.
 zdymadlo Hadík
162.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Mělník
Pozůstatky labského zdymadla z roku 1911, postaveného firmou Lanna. Roku 1974 nahrazeno prohrábkou dna a novým stupněm Obříství, od té doby bývalá komora slouží jako útočiště lodí. Po roce 1990 se zde rozvinulo podnikání v opravách lodí a automobilů.
 zdymadlo Lobkovice
162.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Neratovice
Labský vodní stupeň, postavený v letech 1914–32 podle projektu arch. Františka Roitha. Nahradil původní pevný jez, který zhoršoval důsledky povodní v Mlékojedech, Lobkovicích a Kozlech. Součástí díla jsou i odvodňovací stoky z okolní nivy.
 zdymadlo Obříství
163.0 m. n.m.
Obříství, Kly
technická památka, chátrající, nepřístupno, Středočeský kraj, Kly
Pozůstatky jednoho z prvních moderních vodních děl na středním Labi – postaveno v letech 1908–11, fungovalo do roku 1974. Komora o rozměrech 73 x 11 m umožnila plavbu lodí o nosnosti až 800 t. Dochovány chátrající jezové pilíře podle návrhu Pavla Janáka a části jezové technologie.
 železniční most
217.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Neratovice
Most na trati Turnov - Kralupy nad Vlt. z ocelových příhradových konstrukcí na kamenných pilířích v korytě a opěrách na březích. V provozu od r. 1865, 28. 7. 1866 vyhozen do povětří, aby bylo zabráněno dopravě pruských vojenských transportů. Dnešní konstrukce pochází z počátku 90. let 20. století.
 železniční most
250.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Noutonice
Železniční most postaven r. 1873 na trati č. 121 Hostivice – Podlešín. Most je dvouobloukový, s 12 m vysokým středním pilířem, postaven z lomového kamene s pískovcovými klenáky. Most je mírně zakřiven a trať na mostě klesá, proto je výška proměnlivá, uprostřed cca 19 m. Opraven v roce 2005.