Turistické cíle v okolí obce Pakoměřice

nebo vyberte

Pakoměřice

Středočeský kraj,  Praha-východ  (PH)
Nalezeno celkem 983 záznamů, 49 / 82 stran, vyhledáno za 0.21 sec
 most císaře Františka Josefa I.
později Štefánikův, Eliščin, Leoše Janáčka, Švermův
most, zaniklý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Holešovice
Řetězový most císaře Františka Josefa I. byl zkonstruován v l. 1865-68 (arch. návrh R. M. Ordish, W. H. Le Feuvre a Max von Ende). Most byl časem přejmenován na Štefánikův, L. Janáčka a Švermův. Uzavřen r. 1941, demontován v l. 1946-47. Některé jeho části se nacházejí v Národním technickém muzeu.
 most přes mlýnské rameno
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Brandýs nad Labem
Jeden z nejvýznamnějších dochovaných mostů předbělohorského období v Čechách. Kamenný most z let 1600 – 1604 je dílem italského stavitele Ettora de Vaccani.
 most T. G. Masaryka
175.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Kralupy nad Vltavou
Tříobloukový železobetonový most vystavěn v letech 1926-1928. Pojmenován po prvním čs. prezidentovi. Ze tří oblouků je nejdelší prostřední nad řekou a překonává za normálního stavu vody celý tok Vltavy. Během války a stejně tak za komunistů byly odstraněny reliéfy s nápisy a prezidentem Masarykem. Na svém místě jsou až po roce 1989.
 Motol
zámek, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 5-Motol
Zámek byl postaven ve druhé polovině 19. stol. malostranskými johanity. Dnes je zámek veřejnosti nepřístupný a je ve správě Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského.
 Mratín
187.0 m. n.m.
zámek, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Mratín
Zámek vystavěn koncem r. 1750. Pozdně barokní obdélná jednopatrová stavba. V průčelí plochý jednoosý rizalit ukončený trojúhelníkovým štítem. Při nárožích vertikální pásy rustiky. Okna obdélná v zalamovaném rámci. Budova krytá polovalbovou střechou.
 Müllerova vila
300.0 m. n.m.
národní kulturní památka
ostatní - palác, dům, zachovalý, v návštěvních hodinách, Hl.m.Praha, Praha 6-Střešovice
Müllerova vila v pražských Střešovicích je asi nejvýznamnější funkcionalistickou stavbou rakousko-českého architekta Adolfa Loose. Je národní kulturní památkou v majetku hl. m. Prahy. Prohlídky umožňuje Muzeum hl. m. Prahy během celého roku.
 Můstek
most, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město
Pozůstatky mostu jsou k vidění na zastávce metra Můstek. Most byl postaven v 1. pol. 15. století a vedl přes – dnes již dávno zasypaný – příkop opevnění Starého Města, které bylo zbudováno v 2. pol. 13. století.
 Muzeum města Prahy
200.0 m. n.m.
hlavní budova
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 8-Nové Město
Hlavní budova Muzea města Prahy je novorenesanční stavba z let 1896-1898, kterou vyprojektoval Antonín Balšánek. Stojí v parčíku v sousedství magistrály u stanice metra Florenc. Nejatraktivnějším exponátem je proslulý Langweilův model Prahy. V letech 2020-2024 probíhá generální rekonstrukce.
 mýtní domek Rudolfovy lávky
190.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Malá Strana
Jediný pozůstatek železné Rudolfovy lávky, která spojovala v letech 1869–1914 před stavbou dnešního Mánesova mostu staroměstské Rejdiště a malostranský Klárov. Hrázděný domek sloužil pro výběrčího mýta, po demontáži lávky jako obytný dům.
 Na Farkách
260.0 m. n.m.
hradiště, terénní náznaky, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Troja
Na místě hradiště byl vybudován archeopark. Nově vyrostla hradba tvořená palisádou, jejíž součástí je zrekonstruovaná "původní" brána. Hradiště bylo v druhé polovině minulého století součástí obdělávaných polí.
 nádraží Praha-Královské Vinohrady
205.0 m. n.m.
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Vinohrady
Secesní budova nádraží, postavená v letech 1912–1913 podle projektu architekta Jana Heindla. Původně zastávka Královské Vinohrady (Königliche Weinberge) byla v letech 1923–1933 stanicí. Zrušena v červnu 1944, částečně sloužila až do 60. let 20. století. Dnes sídlo Technické ústředny Českých drah.
 nádraží Praha-Vyšehrad
technická památka, chátrající, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Nové Město
Secesní nádražní budova vybudovaná v l.1904–05, snad podle projektu Antonína Balšánka či Jana Vejrycha. Jako železniční stanice byla zrušena 1960, dnes zde funguje výhybna. V roce 2008 byla zbořena hrázděná čekárna. Budova, v roce 2001 vyhlášena jako kulturní památka, je řadu let opuštěná a chátrá.