
Dráha M.E.R. má rozchod 914 mm (3 stopy), délku 27.4 km s 33 mezilehlými zastávkami. V celé délce je dvoukolejná. Napájení je 550 V stejnosměrných. Dnes funguje v turistickém režimu od jara do podzimu. Původní tramvaje jsou stále v pravidelném provozu. Obyvatelé ostrova ji většinou nevyužívají a dávají přednost autobusu. Ten je totiž doveze až do centra Douglasu, zatímco tramvaje jen na severní předměstí. Objevují se úvahy, že by úsek dráhy z Douglasu do Laxey mohl být zmodernizován a prodloužen do centra Douglasu. Turistům by zůstala druhá část tratě z Laxey do Ramsey, která je údajně turisticky atraktivnější. Horská dráha Snaefell Mountain Railway má širší rozchod 1067 mm. Je tak s podivem že dvě tramvajové dráhy stavěné ve stejné době na stejném místě jsou nekompatibilní. Tramvaje horské dráhy je ale možno ručně přerozchodovat. Délka tratě je přes 8 km a v celé délce je dvojkolejná. Napájení je 550 V stejnosměrných. Na… číst dále
První fáze elektrické dráhy Manx Electric Railway – (M.E.R.) o rozchodu 914 mm byla projektována v roce 1889. V té době zažíval ostrov veliký turistický ruch. Povolení k výstavbě bylo uděleno v roce 1892 a stavba byla zahájena na jaře 1893. V létě toho roku byly dodány první tři tramvaje (čísla 1 - 3) a šest otevřených vlečných vozů od firmy G. F. Milnes & Co. Dvě z těchto tří tramvají jsou dosud v provozu. Dne 7. září 1893 byl zahájen provoz z Douglasu do nedalekého údolí Groudle. Místní podnikatel Alexander Bruce ale již v tom samém roce zažádal o povolení k prodloužení tratě do Laxey. Ostrovní parlament udělil povolení v listopadu 1893 a výstavba začala v únoru 1894. V té době bylo dodáno dalších šest tramvají (čísla 4 - 9) s vylepšenými sběrači a šest vlečných vozů, opět od firmy G. F. Milnes & Co. Nový úsek byl slavnostně otevřen 28. července 1894. V roce 1895 byly dodány… číst dále