Výsledky hledání míst

Hledání podle klíčového slova.

Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost
Počáteční písmeno
Nastavte si výpis míst podle prvního písmene názvu.

A B C Č D E F
G H Ch I J K L
M N O P Q R Ř
S Š T U V W X
Y Z Ž
Vaše okolí
Pro vyhledání míst kolem vás bude možná nutné povolit odečtení vaší polohy.

Nalezeno celkem 7615 záznamů, 123 / 508 stran, vyhledáno za 1.1 sec
 kamenný železniční viadukt
519.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pošná
Železniční viadukt u Pošné vystavěn kolem r. 1888. Most je o třech stažených obloucích. Pilíře vyzděné z lomového kamene. Stavbu mostu prováděli Italové. Zahájení provozu na trati uskutečněno 17. 12. 1888.
 kamenný železniční viadukt
438.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Dobronice u Chýnova
Most stojí západně od Dobronic u Chýnova. Nachází se na železniční trati Tábor–Pelhřimov-Horní Cerekev. Vybudován v roce 1883. Viadukt vytvořen podle vzoru antických viaduktů. Most u Dobronic u Chýnova je pětiobloukový. Přemosťuje údolní nivu s Chotovinským potokem.
 kamenný železniční viadukt
450.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Sepekov
Desetiobloukový kamenný viadukt postaven z velkých lomových kamenů. Říčka Smutná protéká pod třetí klenbou a pod druhým obloukem vede polní cesta. Viadukt je dlouhý 147,80 m, široký 4,78 m, délka 137,55 m, výška 20,88 m. Opravován v roce 2003.
 kamenný železniční viadukt
258.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Úvaly
Železniční viadukt postaven r. 1845. R. 1954 vedle kamenného postaven železobetonový viadukt. Betonový viadukt tvoří devět spojitých skořepinových kleneb. Most má 9 oblouků půlkruhového profilu. Rozpětí oblouku je 9 m, šířka 8,9 m. Výška 13 m, délka 125 m. Od r. 2008 prohlášen památkou.
 kamenný železniční viadukt
266.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Bohouňovice I
Viadukt postaven r. 1900. Půdorysně esovitě zakřiven. Sedm půlkruhových oblouků o rozpětí 12 m. Stavěn z pískovcových kvádrů a žulových bloků. Pilíře mírně kónické. Patří k nejpůsobivějším objektům dopravního stavitelství na území středních Čech. R. 1991 prohlášen za nemovitou kulturní památku.
 kamenný železniční viadukt
517.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Nová Ves
Doklad mostního stavitelství konce 19. stol. Součást železniční tratě z Horní Cerekve do Tábora. Mírně zakřivený kamenný viadukt tvořen jedenácti klenutými oblouky. Vyzděn z lomového kamene. Oblouky půlkruhově zaklenuté. Nad silniční komunikací je záklenek segmentový. Výrazný krajinotvorný prvek.
 kamenný železniční viadukt
475.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Kloužovice
V roce 1883 vybudována železniční dráha Tábor-Horní Cerekev. V okolí Chýnova čtyři mosty podobající se antickým viaduktům. Jedním z nich viadukt v Kloužovicích. Má pět mostních oblouků. Jeden z nejhezčích viaduktů na trati do Tábora.
 kamenný železniční viadukt
495.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Chýnov
Kamenný most o devíti mostních polokruhových obloucích postaven na konci 19. stol. Vybudovali ho italští dělníci. Vede přes údolí Močítka, přes Chýnovský potok. Je jedním z největších kamenných mostů v Čechách. Výška kolem 30 m. Materiál je žula spojovaná vápennou maltou. Technická památka.
 kamenný železniční viadukt
505.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Sázava
Novostavba železniční tratě Brno–Havlíčkův Brod byla zprovozněna r. 1953. Nahradila místní dráhy z přelomu 19. a 20. stol. Železobetonový viadukt dlouhý 200 m s nejvyšší výškou na řekou 36 m má 10 pilířů. Na tělese staré železniční tratě vznikla jedna z nejkrásnějších inline tras na území republiky.
 kamenný železniční viadukt
320.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Mšeno
Most postaven v letech 1895-1897. Půdorysně mírně zakřivený most. Délka 128 m. Šest půlkruhových oblouků. Rozpětí 11,8 metru. Nejvyšší oblouk vysoký 30 metrů. Výška mostu nad dnem údolí 32 metrů. Postaven z kamenného zdiva.
 kamenný železniční viadukt
498.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Pacov
Viadukt překonává údolí potoka. Doklad mostního stavitelství konce 19. stol. Součást železniční tratě z Horní Cerekve do Tábora. Stavěn v letech 1886–1888. Mírně zakřivený kamenný viadukt. Devět klenutých oblouků. Stěny završeny římsou z pískovcových kvádrů.
 kamenný železniční viadukt
540.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Pořín
Most z r. 1888 je z režného kamenného zdiva, o sedmi mostních otvorech. Most je ve stoupání, ale i v tvaru "S". Největší výška středního pilíře je 11,71 m. Pod druhým a třetím obloukem vede cesta, pod druhým obloukem protéká Turovecký potok. Do seznamu kulturních památek zapsán r. 1988.
 kamenolom
Opárno, Woppern
technická památka, terénní náznaky, volně přístupno, Ústecký kraj, Oparno
Kamenolom byl těžen v posledních stoletích před Kristem na severozápadním úbočí vrchu Lovoš. Dodnes se zde zachovala řada nepřehlédnutelných jam a sejpů plných kamenných pozůstatků křemenného porfyru z pravěké těžby, používaného k výrobě mlýnků-žernovů.
 Kamienna Góra
470.0 m. n.m.
Grodztwo, Landeshut, Kreppelhof
zámek, zřícenina, volně přístupno, Polsko, dolnośląskie
Zámek v obci Kamienna Góra byl postaven v polovině 16. století, rozšířen r. 1588 a přestavěn r. 1872 za hraběte Uda zu Stolzenberg-Wernigerode. Druhou světovou válku přečkal bez jediného poškození, ale r. 1964 vyhořel a od té doby zůstal v troskách.
 Kamýk
455.0 m. n.m.
Kamejček, Malé hradiště, Kleine Radischken, Kamaickenberg, Kamaitschken
příroda - vrch, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Hlinná
Kamýk je strmý, čedičový vrch stojící severně od Litoměřic. Arch. nálezy od neolitu až do středověku dokladují osídlení kopce. Vzhledem k terénu není vhodný k obývání, o hradiště zřejmě nešlo, snad zde bylo kultovní místo.