Turistické cíle v okolí obce Český Šternberk

nebo vyberte

Český Šternberk

Středočeský kraj,  Benešov  (BN)
Nalezeno celkem 142 záznamů, 11 / 12 stran, vyhledáno za 0.2 sec
 synagoga
sakrální památky - židovské památky, zachovalý, příležitostně, Středočeský kraj, Uhlířské Janovice
Barokní synagoga z roku 1798 přestavěná v orientálním stylu v roce 1913. V interiéru se dochovala původní dlažba, lavice, mosazné nástěnné svícny, klenba sálu a vitráže osmi oken. Dnes motlitebna Církve československé husitské.
 synagoga
sakrální památky - židovské památky, zachovalý, příležitostně, Středočeský kraj, Divišov
Synagoga z poč. 19. stol. v pozdně klasicistním slohu. R. 1856 zvětšena. Bohoslužby do 30. let 20. stol., poté skladiště, kadeřnictví a byty. Od r. 1995 ve vlastnictví Židovské obce v Praze, slouží jako muzeum.
 Talmberk
hrad, zřícenina, příležitostně, Středočeský kraj, Talmberk
Zřícenina hradu. Zakl. poč. 14. stol. Arnošt z Kouniců. V drž. pánů z Talmberka do 2. pol. 15. stol. R. 1473 maj. Bedřich Ojíč z Očedělic a r. 1487 Bedřich ze Šumburka a Talmberka. Zpustl pravd. poč. 16. stol. – r. 1533 pustý.
 Třebešice
u Divišova
zámek - původní tvrz, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj
Tomáš Sohyer z Windmühle postavil zámek po r.1651. Původní podoba není známa. Zámek je jednopatrová budova obdélníkového půdorysu. V současnosti bez využití, chátrá, spěje k zániku. Úpravami budova zbavena původní výzdoby.
 Trhový Štěpánov
400.0 m. n.m.
zámek - původní hrad, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Středočeský kraj, Trhový Štěpánov
Tvrz přestavěna biskupem Tobiášem z Bechyně po roce 1290 na hrad. Po roce 1664 hrad přestavěn na zámek. Ten za vlastnictví Auersperků v roce 1741 vyhořel a nebyl obnoven. Dochována část obvodových zdí.
 Ve Studeném
400.0 m. n.m.
národní přírodní rezervace
příroda, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Samechov
Národní přírodní rezervace Ve Studeném u vsi Samechov chrání od r. 1935 přirozené lesní porosty s pralesovitou strukturou tvořené přírodními společenstvy bučin a suťových lesů jako poslední rozsáhlejší komplex lesa se zachovalou přirozenou druhovou skladbou v údolí Sázavy. Veřejnosti nepřístupná.
 Vítův mlýn
mlýn - vodní, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Dub
Původní mlýn o samotě na Blanici doložen od 14. stol. Nynější podoba z r. 1851. Funkční turbína užívána k výrobě elektřiny. Objekt mlýna slouží jako výrobna krmných směsí.
 Vlašim
368.0 m. n.m.
zámek - původní hrad, zachovalý, v návštěvních hodinách, Středočeský kraj, Vlašim
Původní hrad nechal postavit ve 14. st. Hynek z Vlašimi. V 15.-16. se měnil na renesanční šlechtické sídlo. Od 18. st. do r.1945 ho vlastnili Auerspergové, kteří ho nechali klasicistně upravit. Dnes je zde expozice muzea.
 Vranické vodopády
350.0 m. n.m.
voda - vodopád, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Vraník
Vranické vodopády se nacházejí na malém krátkém potůčku, který teče od osady Vraník (místní část obce Ledečko) prudce strání dolů k železniční trati, kde ústí do Sázavy. Potůček vytváří na pararulovém podkladu soustavu nevelkých vodopádů, zejména po deštích a při tání sněhu.
 Vraník
390.0 m. n.m.
hradiště, terénní náznaky, nepřístupno, Středočeský kraj, Vraník
Hradiště Vraník naproti stejnojmenné osadě bylo obýváno už v pravěku, podle archeologických nálezů je doloženo osídlení v pozdní době bronzové a době halštatské, ve středověku pak v 9. a v první polovině 10. století. Zachovány pozůstatky valů na katastru obce Ledečko.
 výklenková kaple sv. Jana Nepomuckého
290.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Sázava
Výklenková kaple se sochou svatého Jana Nepomuckého, pravděpodobně z 19. století. Jedna z několika zdejších kapliček stojí na malém náměstíčku na nábřeží řeky Sázavy, na cestě mezi bývalým katolickým kostelem sv. Martina a evangelickým kostelem. V jejím sousedství je pomník padlým v 1. sv. válce.
 železniční most
350.0 m. n.m.
most, chátrající, nepřístupno, Středočeský kraj, Němčice
Pětipolový železniční most byl vystavěn italskými stavaři mezi lety 1901–1902. Velmi silně jej poznamenala II. světová válka, stejně jako trať. V poválečné době byly kolejnice vytrhány, pražce spáleny a trať zaniká po roce 1970 napuštěním Želivky.